Tre kulor

Ljusstake "tre kulor" från Svenskt Tenn 
 
Vill ni veta vad jag gör på dagarna när jag inte har något annat för mig? Om ni vill så kan ni ju fortsätta läsa. Då tar jag fram datorn/ipaden, sätter mig i fåtöljen, tänder lite ljus och kollar på Svenskt Tenns webbshop. Just slappnar jag av som mest. Alltså allt som finns där är så himla himla fint. Förstår ni att det mesta (om inte allt?) är designat på 30-talet? Tycker det är ganska coolt faktiskt. Forskade faktiskt om Svenskt Tenn sista året på gymnasiet. Då hade jag dock inte fått upp ögonen för det då - så var som vanligt lite halvt ointresserad medan jag skrollade igenom wikipedia efter fakta. Det enda jag kommer ihåg från det var att det var Josef Frank och Estrid Ericson som var designer. Menmen, nog om det.  Vi kan istället ge ljusstaken här ovan lite uppmärksamhet, för det är den värd. Hur fin är den inte då? Helst ska den stå tillsammans med denna på ett stort vardagsrumsbord. De två ljusstakarna blir mina nästa köp hos dem. Men det får vänta. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: