ceramics

Som jag nämnde i ett inlägg förut, vet inte riktigt om någon tänkte på det, så ska jag börja med keramik! Och jag är dödstaggad. Var till en början anmäld till en kurs i Gävle men kände mest att jag vill lära mig på ett annat sätt än att sitta fem stycken i ett rum med en kursledare. Så jag skrev på facebook och frågade om någon kände någon i Söderhamn som höll på med drejning - och tjugo minuter senare får jag ett messengermeddelande från Isabelle. Hon skrev att hon själv har velat börjat med drejning/keramik och att hon har kontakter inom Bilda och Drömverkstan (som satsar på ungdomar osv) och dom har det mesta man behöver för att komma igång med drejning. Så jag och Isabelle bestämde oss för att börja med en cirkel - med få personer (bla. min syster kanske) - där vi ska ses någon kväll i veckan och dreja och jobba med keramik.    
    Man kan ju säga att varken jag eller Isabelle besitter någon idétorka angående föremål vi vill göra. Jag vill göra vaser, skålar, tallrikar, muggar, sushitallrikar, krukor och Isabelle vill bla. göra muggar, skålar, hundskålar, fat. Det kommer dock ta ett tag tror jag innan man lär sig tekniken (som ser så kul ut), men när man väl lär sig den är det bara ens egen hjärna som kan stoppa en från allt man faktiskt kan göra. Som ni förstår är jag sjukt taggad på detta och vill börja nuuuuu.

Blev du taggad på detta också? Hör av dig så fixar det sig. 
 
Bilder från Tumblr och Pinterest. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: