Snickerskaka

I torsdags så tog jag en sovmorgon och åkte till kontoret några timmar senare än vanligt. Jag tog dock ingen sovmorgon för att sova, utan för att baka världens godaste kaka. Närmare bestämt SNICKERSKAKA!! Yeey. Här kommer recept till er för ni måste också göra den.
 
 
First of all - starta en bra lista på spotify. Ett måste när man bakar.
 
 
Sen har värmer du 2 dl sirap och en dl socker på spisen i en kastrull, det får inte koka. 
 
 
När sirapen och sockret har löst sig i varann så har du i en burk jordnötssmör, 1 dl kokosflingor och 1 tsk vaniljsocker. 
 
 
Sen blandar du ihop allt med 10 dl cornflakes. Vissa krossar dem lite innan men det gör inte jag, tycker detta blir godare. 
 
 
Tyvärr så går det inte att hitta små förpackningar av cornflakes så denna bakning resulterar i att du måste äta cornflakesfrukost i ett år efteråt. 
 
 
Iallafall, när du blandat ihop sirapsröran och cornflakes häller du det i en form, och in i kylen. Medan botten kyls så smälter du 300g mjölkchoklad i vattenbad. Sen tar du ut kakan och häller på den smälta chokladen. In i kylen igen i 1h, sen är den redo att ätas! Godast blir den med jordgubbar.
 
 
Viola! Såhär mumsigt blir det. Jag bjöd på denna kaka till middagsgästerna i torsdags. Resterna av den åt vi i sommarstugan i helgen. 
fridap
2016-07-12 @ 20:48:06
URL: http://fridawiman.se

Vilken fin header <33

Svar: Visst blev den bättre?? <333 // frodo
Lina Kristina Härdin




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: