Helgen som gått

Hej! 
Inte så flitig uppdatering senaste dagarna, trots att jag faktiskt har haft bloggmotivation. Sedär! Nämen, anledningen är väl att datorn varit på jobbet hela helgen så då blir det lite svårt. 
  Men jag tänkte att jag visar lite bilder som jag hittade på telefonen från helgen som gått. 
 
Alltså detta, ser någon vad det är påväg att bli? Ja, råbiff aka biff tartar. Min och Felix bästa mat! Ser inte så himla trevligt ut men det är himla gott iallafall. Till detta åt vi pommes som vanligt. Sedan kom Felicia och Filip ner och spelade TP med oss. Felix vann som vanligt och jag förlorade som vanligt. :-)
 
I fredags innan vi åt råbiffen åt vi biff carpaccio, även det på oxfilé. Här kommer tips! Du säger till i charken att dom ska skära så tunna bitar av oxfilé (funkar kanske även med annat nötkött) som dom kan, är ni två så är det väl lagom med två bitar som är cirka 10x10 cm när dem ligger platta. Sen lägger ni dem, såklart, helt platta på en tallrik, på med babyspenat/ruccola, en klick pesto, riven parmesan samt krutonger. NJUT!
   Detta är det godaste jag vet - även med lax som jag gjorde i en utav mina vloggar.
 
I lördags var det Halloween. Och även dags för avslutningsmiddag med Felix fotbollslag. Hade på mig detta! Eller ah, iallafall två första timmarna. Till Felix spiller två stycken Irish Coffe över hela vita polon. Inte jättenöjd fick jag sedan endast ha det svarta linnet på mig som gjorde att jag visade halva brösten. Tack F!
 
Hade fina bordsgrannar iallafall!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: