En dag på en av Stockholms öar...

I torsdags bokade jag och Felix lördags-biljetter till turbåten Strömma ut till Fjäderholmarna. SMHI visade 24 grader och sol på lördagen. Och blev nog någon grad mer + sol hela dagen. Dock lite mulet precis när vi åkte från fastlandet.
 
Minst sagt en bra dag att åka ut till Skärgården på. Här lämnar vi Nybroviken och åker ut mot öarna.
 
Det blev världens härligaste dag med....
 
Världens bästa kille. 
 
Vi kom fram på förmiddagen och kl 12 hade jag bokat bord på Fjäderholmarnas Krog. En fiskrestaurang med bara en massa goda rätter.
 
Vi satt i skuggan då varken jag eller Felix diggar att äta i gassande sol.
 
Svalkade oss med vin och öl.
 
Skagentoast till förrätt för mig och laxtartar till förrät för Felix.
 
Rökta räkor till varmrätt för mig och laxsallad till Felix. Allt var väldigt gott... (mat<3)
 
Vi såg kanske 100 stycken fina båtar den dagen. Nu är vi väldigt sugen på att skaffa en egen men det blir nog inte denna sommar. Men hur bra och underbart vore det inte?
 
Tigge fick såklart också följa med<3
 
Efter vi gått kring på ön ett tag slog vi läger på en klippa i solen.
 
Vi såg turbåtarna som åkte varje halvtimme fram och tillbaka.
 
Även massa måsar. Är lite rädda för dem faktiskt....
 
<3
 
Sen hittade vi det mest underbara stället. Ett bord där solen sken igenom mellan träden, två bänkar att ligga på och en restaurang + bar bara 20 meter bort. Mellanmålet blev en lax/skagen/västerbottenpaj-bricka. Älskade allt på den.
 
Blev även ett par glas Fläderbubbel. 
 
Så där satt vi i timmar tills vi hoppade på 19,30-båten hemmåt igen. Har tydligen varit här några gånger när jag var liten men kommer ej ihåg det. Nästa gång ska vi köpa med oss picknick hit! Tror det också skulle vara mysigt. Hur som helst hade vi världens bästa dag och jag längtar tills vi åker ut hit nästa gång!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: