See you in a few days nyc

HEJ!
Nu är bästa vecka på hela året här. Vi åker nämligen om endast två dagar!! Har dock varken packat eller ens funderat på vad jag vill ha med mig. :) Framförhållningen! 
  Det är ju lite svårt eftersom att vi är en vecka i ett inte så vädermässigt stabilt new york och en vecka är vi i ett varmt miami. Det löser sig nog. Annars får jag shoppa tills det löser sig hehe. 
 
Men innan vi ser framåt allt för mycket vill jag visa några bilder som jag fotade i helgen i Söderhamn. Vi åkte nämligen mitt på dagen i lördags för att vi skulle på kvällen fira John som tagit sin polis-examen!! Hur coolt. Känns tryggt att resa i usa med honom. Blev en trevlig kväll med mycket prat om allt från ena till det tredje. 
 
Kollade efter bilder på telefonen att visa er och hittade denna? Dock tror jag bilden tyder på att det var mer snurrigt än vad det faktiskt var. 
 
Här öppnar John sina presenter. Av oss fick han en bar-jordglob som han hade vilja ha ett tag. Han blev glad! Sen drack vi vin, wiskey, öl, åt rostad majs (som var svingott) och hade det allmänt gött.
 
Runt 01 gick vi hemåt. Hur roliga är inte dessa grabbar i deras kappor. Så fina men roliga. Tänk att dem varit kompisar (+ John) sen dem var små och fortfarande är varandras bästa vänner.
 
Sen utekväll resluteras i en trött "morgonen-efter". Vi låg i soffan och bara chillade fram till runt mitt på dagen på söndagen innan vi tog oss i kragen och fixade oss..
 
..för att jag skulle åka och hälsa på hos syster-familjen och Felix skulle ner på jobbet. Var där någon timma innan vi skulle vidare till mamma och pappa för att fira pappa i sen-farsdag. 
 
Mamma bjöd på smörgårstårta som jag oftast inte brukar gilla så mycket men denna var så gooooooood. Med massa pressad citron på! Mumms. Efter mini-kalaset för pappa åkte vi neråt till vårt hem igen. Snöade efter vägen och vi lyssnade på framgångspodden med Jonas Bonnier. Gillade verkligen Jonas så mycket, gillar inte pod-ledaren Alexander så mycket då han överlag känns ganska fake. Tycker dock om hans poddar för han har bra gäster. 
 
När vi kom hem kollade vi på sista Beck-filmen, som var sämst, och till det gjorde vi toast och sedan somnade vi ovaggade. Bra helg!
 
En bild från imorse som visar att vi iallafall fått lite snö här i Stockholm. Har nog redan försvunnit men det var lite fint iallafall. 
  Idag när jag slutar ska jag packa samt göra jul hemma! Vill ha en riktigt amerikansk jul hemma nu. Med massa tomtar, girlanger och glitter överallt. Får se vart detta slutar!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: