Eyebrows is that one thing you can get into shape without exercising

Vilka sminkprodukter har du i din necessär som du använder varje vecka?
 Primer, foundation, concealer, puder, solpuder, rouge, ögonbrynsskugga
 
Vilken sminkprodukt vill du ej leva utan?
Smink är oftast finast tillsammans, men jag måste säga ögonbrynsskugga. Eller concealer. 
 
Vilken sminkprodukt tycker du är finast?
 Läppstift tror jag. Det är så fint!
 
 
Hudvård eller make-up?
Skulle vilja säga hudvård här, men nej. Tvättar man av sitt smink med handtvål så är man bannad från att kalla sig hudvårds-fantast. Så smink!
 
Vilken smink-produkt har du svårast att applicera?
Eyeliner, blir ju aldrig nånsin bra. 
 
 
Hur sminkar du dig en vanlig vardag?
Sminkar mig typ aldrig till jobbet förutom fredagar. Men har vi möte eller något så sminkar jag mig och då använder jag: foundation, concealer, puder, solpuder, rouge, ögonbrynsskugga
 
Favoriten i necessären?
Min foundation som är som en concealer är inte att leka med. Men jag måste ändå säga mitt Chanel-rouge och det röda Chanel-läppstiftet. Lyxigaste och bästa.
 
 
Hur sminkar du dig till en partykväll?
Samma som vardag fast typ dubbelt så mycket mer mängd. Sen på med ögonskugga, mascara och kanske eyeliner om jag inte druckit för mycket vin. Det får gärna ta lite längre tid och att lyssna på musik samtidigt är ju en självklarhet. Är det nyår eller superfin fest så kanske jag också använder lösögonfransar.
 
Vad är det bästa med smink? 
Jag känner mig aldrig så fin som jag gör när jag har smink. Älskar att stå och sminka mig i badrummet, köpa nytt smink, prova olika läppstift. Det bästa är ju alltså att det är.... mysigt och roligt.
 
Vad är det sämsta med smink? 
Känner mig aldrig riktigt fin utan smink. Känner mig liksom naken. Som att jag inte är påklädd. Trots att jag går osminkad cirka 80% av min tid så känner jag så. Varför egentligen? Sen att det är dyrt haha. Att skaffa massa favoriter från dyra märken som sedan börjar ta slut så man måste köpa nytt är aldrig kul.
 
 
Eyeliner eller ögonskugga?
Hmmm.. Eyeliner tror jag. Trots att jag använder mer ögonskugga än eyeliner.
 
Läppglans eller läppstift?
Läppstift såklart. Läppglans fastnar ju bara i håret? Eller håret fastar ju bara i läppglanset.
 
Lösfransar eller ögonfransböjare?
Ögonfransböjare, med eller utan mascara spelar ingen roll.
 
Highlight eller contour? 
Countour. Ingår inte highlighting i countouring? Kanske har fel. Men skuggning i alla fall. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: