Utelåsta, tacokväll och selfie

Tänkte jag kunde visa lite bilder från den gångna tiden.
Här ovan har vi en sallad som jag köpte till lunch en dag för ett tag sedan. Köpte först sushi på Ica till lunch men sushin var allt utom ätbart så jag slängde den och gick på Sima Deli och köpte en sallad. Den var galet god alltså. Räkor, avokado, bulgur, citron, dressing..
 
Ett par nya skor jag hämtade ut för ett par dagar sedan. Hur fina är dem inte?
 
Ännu mera mat! 
I fredags åt vi en halvt ofrivillig middag på vår kvarteskrog Cypern. Vi ville egentligen bara hem och sova i soffan och äta skagenröran vi hade köpt på Sabis. Men nej, vi var tydligen utelåsta. Jag hade glömt min nyckel på kontoret (som går i lås av sig själv) och Felix glömde sin nyckel hemma. Så i väntan på att hyresvärdarna till kontoret skulle komma hem från sin middag satt vi på Cypern och åt. Icke mig emot dock, Stockholms bästa restaurang ju.
 
En bild från i lördags - då jag hade fixat mig för att gå ner till Adeline där jag var bjuden på födelsedagsfest. Kände mig fancy i lugg och knuten scarf runt halsen. Körde på helsvart till detta  + en kuvertväska i samma gröna nyans som scarfen.
 
Väl hos Adeline blev vi bjudna på bästa maten. Tacos! Fest + sangria + corona + veggitacos = sant. Kan ej bli mer sant. Ni ser ju. 
   Där var vi kvar hela kvällen tills mitt i natten då jag blev trött och tog hissen upp tillsammans med Felix som hade varit och käkat middag med Adelines sambo Dejan. 
 
På söndagen var jag trött så jag gjorde typ ingenting. Handlade mat, städade pyttelite och sen låg i soffan. Runt sju-åtta på kvällen kom Felix hem från jobb och Axel kom för att äta mat. Det blev tacos, igen. Likt varje söndag. Efter maten kollade vi på Notting Hill, som är min absolut bästa film, och somnade sedan lite för sent. Så idag är en trött måndag! Men glad för en fin helg. So long <3.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: