På min parfymhylla.

Parfymer, solglasögon och kappor är mina bästa materiella saker. För den som vill veta. Blir aldrig mätt. Så tänkte jag kunde visa några favoriter från min parfymhylla. Tips på goda parfymer är ju aldrig fel. Right? 
 
Här står det 11 stycken. Har några fler i en låda men det är parfymer som jag köpte för att dem var fina men inte doftade lika fint så då blir dem gömd i en låda.
 
Vissa personer kan ju så mycket om parfymer, tex basnoter och sånt. Men.. Sådana är inte vi. Så här kommer enkla förklaringar till varför mina parfymer är bäst.
 
First out! Twilly från Hermés. Denna fick jag av Felix efter någon resa han hade varit på. Älskar denna. Den luktar såsom den ser ut. Dyra kläder och feminint. Perfekt för en middag på någon restaurang.
 
Si Passione, Giorgio Armani. Nyaste tillskottet. Fick denna av svärmor i födelsedagspresent. Denna är definitionen av dyra kläder-doft. Inte så söt och väldigt fin. 
 
Viva la Juicy från Juicy Couture! <3 OK hade Gossip Girl blivit en doft hade det blivit denna. Luktar ungdomligt fast ändå moget. Luktar lyxigt och inte riktigt som någon annan parfym.
 
Miss Dior. Denna har varit en favorit i många år. Har säker använt upp cirka 3-4 flaskor av denna. Vilket sved lite i plånboken då den är ganska dyr. Så använder numera denna bara vid speciella tillfällen. Denna är min it-parfym. Kommer aldrig sluta använda denna tror jag.
 
Beskrivs enligt dem själva såhär "Miss Dior Eau de Toilette pays homage to natural beauty, femininity and elegance. It perfectly accentuates your natural charm and relaxed sophistication".
 
Black Opium, Saint Laurent. Också en parfym som hängt med länge som jag älskar. Denna är verkligen höst-kvällsdoften numero uno. Doftar typ kanel och murrigt. Höstigt alltså. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: