Värmebölja, middag x3 och hundar

Vet inte om sommaren är min årstid alltså. Det är ju fett fint ute och mysigt och så. Men jag dör värmedöden av bara 25 grader. Och nästa vecka ska det var 30 grader varje dag här i Stockholm. Vet inte riktigt hur jag ska överleva. Det bör väl gå. Jag och F funderar ju typ ärligt på att flytta till Spanien så antar detta är bra practice. Eller nåt.
 
Här kommer lite bilder från den gångna (lång)(superlång)-helgen !
 
I fredags tackade vi av bästa Adeline. Hon flyttade till Götet i helgen och ingen är mer ledsen än mig. Phu. Saknar henne redan. Hade hursom en underbar kväll på Glashuet. Åt langos med räkor samt, OK, lyssna nu - tempurafriterade grönsaker med ramslöksmayo. Kanske det godaste jag ätit detta året.
 
Lördag! Och dags för VM. Hade ingen Sverige-tröja så en ny klänning från Lindex fick duga.
 
Som vi spenderade på Creme med Axel, Trude och massa andra Stockholmare. Creme är nog bästa stället i Stockholm. Gå dit bara. Dem har (i särklass) bäst service, godaste drinkarna, finaste inredningen OCH hundar är alltid välkomna. Hur bra? Deras pommes är också heaven.
 
Lite bittra promenerade vi hem efter förlusten och satte oss på balkongen en stund och lyssnade på musik, drack lite vin och tog det chill.
 
Söndagen var ingen rolig dag. Låg i soffan från morgon till kväll innan vi åkte och handlade. Sen torkade jag golven och la mig i soffan igen och åt chips och sweet-chili dipp. 
 
Måndag! Frida plingade på dörren runt tio på morgonkvisten, efter jag suttit vid datorn och arbetat ett tag. Vi promenerade bort till Mahalo som ligger några kvarter bort från där jag bor. Åt en avokadomacha och en smoothie. Men varken mackan eller smoothien var god. Mina avokadomackor och smoothies är så mycket godare.
 
Sen promenerade vi runt lite, skiljdes åt för någon timma och möttes sedan upp igen. Då åkte vi på plantagen och handlade lite växter till min balkong. Samt snack. Gjorde fläderbubbel och det var gott. Inte megagott som på Fjäderholmarna, men gott. 
 
Klockan 19 hade vi bort på Glashuset igen.
 
Måste haft alldeless för höga förhoppningar denna gången. För det var inte lika gott som förra gången, samt dålig service. Jag fick fel drink i fel glas (var tydlig med att jag ville ha i vinglas) men fick en annan drink i ett cocktail-glas, han glömde halva mat-beställningen samt fick jag inte så mycket citron som jag ville... :( Ledsen i ögat. Men stället är ändå värt ett besök om ni vill att dricka öl men nice utsikt typ. Men ha inte för höga förväntningar gällande dem andra delarna.
 
Tisdag. Världens varmaste tisdag. Fippe badade för första gången, under Djurgårdsbron.
 
En lunch på Riche!
 
En drink på Tures! Denna drink var det godaste ever. Seriöst. Helt galet. 
  Och det var den helgen! Nästa helg blir också en långhelg. Sommaren alltså.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: