Gamla kokböcker

I onsdags hade jag ett mål efter jobbet. Och det var att hitta en bra second hand-butik på Östermalm som sålde dekorativa men ändå bra kokböcker. Och visst hittade jag det allt. På Stadsmissionen i Vasastan! Där fanns alla böcker jag velat ha. Vegetariska, italienska, fina och bra. Köpte allt från "30 dagar vegetariskt" till "nobelfesten". 
 
Ser fram emot många spännande middagar tillsammans med dem här. 
Köpte alla dem fina dem hade, 6st blev det tillslut. Tungt att bära men vad gör man inte. 
 
Betalade nästan ingenting för dessa - närmare bestämt 200 kr. Så vill du ha fina böcker att dekorera ditt kök med samt få lite mathjälp från, men kanske inte har den största kokboksbudgeten tycker jag du ska kolla in någon second hand-butik i närheten av där du bor. Alternativt höra med någon äldre släkting du känner om du kan få någon kokbok av dem. Dem brukar kanske inte googla sina recept.
 
Jag hade en bild framför mig i huvudet att det skulle vara fint att ha massor av kokböcker i fönstret i köket. Och det stämde ju. Blev himla bra. Nu fattas bara lite bakböcker så är jag fullt utrustad för att bjuda Felix på kulinariska upplevelser. 
 
Ser fram emot det!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: