HEMMAGJORD FÄRSK POTATISSALLAD

 
I lördags efter bröllopet av Meghan och Harry så gjorde jag min faovitgrej på sommaren. Färsk potissallad. Måste bara insticka med en sak innan jag fortsätter med detta recept - fasen vad fint bröllopet var. Och hur fint det var klippt och filmat. Och alla härliga tal. Och världens snyggaste Meghan. Känns sjukt. Såg alla från Suits och kändes mest som att allt var med i ett avsnitt av serien. Men det är väl på riktigt? Eller?
 
Aja. För några år sedan frågade jag er om ni ville ha receptet på denna sallad och det ville ni. ÄNTLIGEN kommer det. Hehe. Bättre sent är aldrig? Lol.
 
 
Detta plus potatis och salladsost är det du behöver. Nu har jag väldigt mycket av allt, så allt kommer inte behövas. 
 
 
Koka potatisen mjuk som fasen. Får inte vara hård. Det är äckligt. Tycker jag dårå.
 
 
Klipp gräslöken och dillen, skär rädisorna i skivor, skölj tomaterna osv osv. Blanda allt i en fin skål. Mycket viktigt med en fin skål. Det ska ju vara estetiskt också.
 
 
Mosa sedan salladsosten på. Jag hade två paket av Icas egna salladsost och det är lagom. Eller mycket ost blir det ju. Men det är ju bra.
 
 
Och blanda ihop allt! Ser ni vad ätvänligt det blir?!?!?!
 
 
Krydda med någon god krydda, pressa över en halv citron och låt stå i kylen ett tag. 
Njut! Vi åt detta till grillat tillsammans med Adeline och Dejan på innergården som ni såg. ❤
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: