TIO FRÅGOR OM SOCIALA MEDIER

 
Beskriv instagram med tre ord...
... (Lite) Stressande
... Fint
... Bekräftelseforum
 
Hur många gånger per dag kollar du dina sociala medier?
Kanske 5000? Ehh..
 
Om du fick välja en bild från din instagram som symboliserar hela ditt flöde - vilken bild?
Egentligen kanske det inte är denna bild. Men jag vill att det ska vara det. Fin bild, fint filter, nyc, fina kläder, ny väska. Typ så.
 
 
Beskriv din relation med facebook?
Finns inget att beskriva. Hatar Facebook faktiskt. Älskar dock messenger. Och roliga klipp som dyker upp då och då. Samt evenemangsfunktionen! Annars vill jag ta bort den.
 
Varför börjar du följa en person på instagram?
Topp 3 största anledningarna - 1) för att kontoinnehavaren har en söt hund 2) lägger ut goda recept eller 3) är en vän till mig
 
Om du var tvungen att välja bort någon av dina aktiva sociala medier - vilken skulle du välja?
Facebook, eller snapchat.
 
Vilken är din favorit-tweet?
Jag har ju tagit bort min twitter men har funderat så länge att skaffa en ny bara för att få skriva denna tweet. Är ni beredda på att läsa den? 3... 2... 1... Här kommer den. Det dör för få cyklister i Stockholmstrafiken varje år. Hårt men sant. Ta åt er cyklister.
 
Vad är ett bra flöde?
Ett bra flöde (på instragram då) i mina ögon är variation i bilderna. Inte samma lika liksom. Kanske en selfie, en bild på mat, på en hund, på ett fint träd, på en fin vas, på en drink, på en kompis, en selfie osv osv. Vill liksom inte att det bara ska vara 15 bilder på kompishäng, eller 15 bilder på en själv på rad liksom. Då avföljer jag gärna.
 
Hur har du förändrats av sociala medier?
Förutom att jag blivit beroende av min telefon. Mer ytlig kanske, maten ska se fin ut så man kan fota den, hunden ska sitta perfekt så det blir en gulligare bild osv osv. Annars är jag inte så förändrad.
 
Vad kommer sociala medier vara om 100 år?
Fortsätter det i takten som det är nu kommer det väl ta över världen. Men tror inte det kommer fortsätta så. Min förhoppning är att det kommer sluta vara sådan hets med många följare och perfekta bilder och stories och kanske mer som en ofiltrerad blogg, typ. Som man uppdaterar för att man vill spara till sedan och visa vänner vad man gör nu för tiden. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: