Stockholms godaste

Tänkte jag kunde dela med mig av dem godaste rätterna på mina favoritställen här i Sthlm. Sånt är väl kul eller? Uppskattar sådana inlägg själv väldigt mycket. Oavsett om du tycker att det är kul eller inte så kommer dem här....
 
Gillar du också sådana här typer av inlägg så får du gärna klicka på hjärtat längst ner till höger om inlägget. Så jag vet liks.
 
Karla Café
Deras ceasarsallad med räkor/kyckling är så god. Man blir extremt mätt av den dock. Passar en fredaglunch.
 
Restaurang Cypern
Cypriotisk och grekisk mat i all ära! Våran egen kvarterskrog. Jag älskar deras kycklingspett med massor av pressad citron på. Glöm inte att ta vitlöksbröd på sidan. Här äter du helst en fredagkväll innan idol börjar. 
 
Brasserie Godot
Vårat framtida kontors kvarterskrog. Känner jag oss rätt kommer vi hamna här varje fredag. Icke mig emot. Dem har godaste drinkarna och en av stans bästa råbiffar. 
 
Olles på Östermalm
Bara ett gott ställe som passar bra när du inte orkar laga mat en vardagkväll eller en söndag. Ät deras fajita pita då. Och drick en pepsi max. 
 
Kommendören
Ok var ju där för första gången i lördags. Men kan nog säga att det kan vara topp tre mysigaste stället i Stockholm. Så god mat, goda drinkar, fin inredning. Deras sötpotatispommes är ju liksom en klassiker på Östermalm. Passar finfint en lördagkväll. Hundvänligt.
 
Café Creme
Brunchen, lunchen, middagen och drinkarna på Café Creme slår exakt allt. Älskar dem! Gå dit en söndag och ta amerikanska pannkakor med nutellacreme och deras pommes med chiliaioli. Hundvänligt.
 
Taverna Brillo
Godaste pizzan du hittar i Sthlm. Deras löjromspizza! Passar fint en lördagkväll. Mycket (läs: mycket) folk, hög ljudvolym, trevlig stämning och bra mat. 
 
Riche
Deras gino. Mums mums mums. Gå hit med en vän en lördag-förmiddag, ta ett varsitt glas bubbel, dela på en pommes med bea och en gino. Det finns ingen godare efterätt. Så god. Hundvänligt.
 
Strandvägen 1
Deras vårkyckling passar alla dagar alla tider. Need no more info.
 
Daphnes
Passar som AW eller som en trevlig middag. Väldigt franskt och familjärt. Godaste råbiffen kan jag säga. Tillsammans med kommendören som sagt. Den är så jäkla god bara. Och deras alkoholfria drink med lemonad och ginger. <3 Mums! Hundvänligt.
Anonym
2018-10-10 @ 12:01:08

Vad mycke gott👍
Fina bilder ❤




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: