Från mig till dig.

 
Kommer här ett recept på en enkel kul middag jag gjorde igår. Anammas formbara färs tillsammans med herrans massa rotfrukter och lite annat.
 
Egentligen finns det massa olika saker man kan äta till detta men det jag hade hemma som jag använde mig utav var: gullök, rödlök, bladspenat, färsen då, majs, salladsost, aubergine, champinjoner och potatis. 
 
Dela potatis, rödlök och gullök i två delar - in i ugnen tillsammans med skivad aubergine på full värme tills allt ser mjukt och fint ut. Stek majs och några skivor champinjoner på spisen med massa olja. Krydda färsen med någon god krydda och forma till biffar. Stek dem tills dem ser klara ut. Lägg upp fint på en tallrik. Smula salladsost på toppen. Servera med någon sås. Jag gjorde en sås av creme fraiche, vitlök, sweet-chili sås + salt och peppar. Mosa
 
Viola! Ät och njut. 
PS. Sorry för att jag suger på att skriva recept. Men ni fattar.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: