Trerätters, valvaka och ihålig vas

Hej!
Längesen visade vad jag gjorde i helgen. Så här kommer lite bilder.
 
Fredagen bestod endast av jobb och AW, för att sedan vakna upp halvt seg mitt på dagen på lördagen. Men jaja. Åt frukost (läs: lunch=tångromspizza) och begav oss ut för en kortare promenad till kontoret.
 
Såhär såg jag ut. Hatt och grejer. Städade ordning på kontoret från AWn dagen innan och åkte sedan till Ica Maxi för att handla middag. 
 
Blev rödbetsgravad lax till förrätt, med ruccola, pesto, smulad salladsost och balsamico. Så gott! Prova det. Du marinerar kallrökt lax i rödbetsspad i cirka en timma. Och sedan på med dem tillbehöven du vill. Riven parmesan blir väldigt gott på detta.
 
Till varmrätt gjorde jag vårkyckling á la strandvägen 1. Enkelt och gott. Citronen är allra viktigast. Och salladen med blandsallad, gurka, tomat och rödlök med massor av finfinriven parmesan på. 
 
Mitt hem är verkligen ett höst/vinterhem. På våren/sommaren vill jag bara byta ut allt. Särskilt våran mörka soffmöbel. Men på det mörkare halvåret kunde jag inte vara mer nöjd.
 
Blev trerätters. Vitchokladmousse till efterrätt.
 
På söndagen saknade jag mina hundar så då frågade jag på instagram om någon åkte från söderhamn så dem kunde ta med sig mina hundar till mig. Och det var det! Så hela dagen var jag lycklig över att jag skulle få träffa mina hundar, som jag för övrigt inte hade träffat på två veckor, senare på kvällen.
 
Gick en sväng på Fältöversten på dagen efter jag varit och röstat. Denna kappa är cool. Perfekta leokappan.
 
Påtal om perfektion. Dessa kängor från Tommy Hilfiger är ju allt man någonsin önskat. Känns dock lite som en sinnesförvirring att redan köpa kängor, det är liksom 23 grader varenda dag fortfarande (....)
 
På kvällen blev det valvaka för hela slanten. Känner mig inte så klok efter denna valvaka, blir spännande att se hur regeringen kommer att se ut. Det kan ju inte bli sämre än den som regerade igår och fyra år tillbaka iallafall.
 
Här är iallafall min nya vas! Påtal om ihåligt liksom.
 
 Idag, måndag, ser jag ut såhär. Trench från Lindex och sommardojjor från Filippa K. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: