Eye make tutorial

Viola! Är jag inte snabb? Slutade tidigt idag så hade mycket tid över så tänkte jag lika gärna jag kunde göra det här inlägget då, som jag nämnde igår. Här nedan kommer iallafall en "tutorial" på min guldiga ögonsminkning. Är faktiskt ganska nöjd för att vara en riktig nybörjare när det kommer till ögonskugga och ögonsminkning.
 Här är alla mina borstar jag använder i denna sminkning. Borsten från Naked som jag fick med i paletten är jättebraa, så skön och så stor. Och juste, det är Urban Decay Naked 2 paletten jag använder.
 
Jag börjar med att ta en ganska ljus skugga, vid namn Foxy, över hela ögonlocken. Till det använder jag en ganska stor och platt borste.
 
Sen kommer det guldiga. Tar färgen Half Baked över nedre delen av ögonlocket (säger man så haha?). Längst utifrån ögat och ända in.
 
Sen tar jag färgen Snakebite och mörkar upp ögongloben och det yttre v:et med.  Och till det använder jag en rundad borste, inte en platt. Det går inte att göra ögonglobsskuggan med en platt tycker jag.
 
Sen tar jag den allra mörkaste färgen som heter Blackout och mörkar upp det yttre v:et yttligare. Samma borste även där.
 
Sen tar jag en snedställt borste och mörkar upp under ögat lite.
 
Och sist men inte minst - mascara. Sen är det klart! Fick inte så bra efter-bilder men ni ser ju på ett ungefär hur det blev. Det blev inte ett så avancerat inlägg men det var ju inte den mest avancerade sminkningen heller så. Har faktiskt redan planerat ett smink-inlägg till som jag ska göra någon dag framöver när jag får tid. Det kommer nog bli riktigt bra, om det blir som jag planerat. Det har med countoring att göra! Stay tuned



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: