En finare önskelista.

Om jag var ekonomisk oberoende skulle jag köpt dessa julklappar till mig själv. Nu på engång. Idag. Mycket finfina saker. Tänkt publicera dessa saker här ett litet tag men är vill inte att någon ska tro att jag faktiskt önskar mig dessa saker. För det gör jag inte. Önskar mig egentligen ingenting av någon.
 
Men jag kommer köpa mig dessa saker någon gång och då kan jag ju lika gärna göra en önskelista av grejerna. Här kommer den. Min önskelista 2018 som önskas från mig till mig. Vissa saker är väl kanske mer nödvändiga än andra. 
 
1. Småskålar från mitt favoritporslin ostindia. Älskar detta porslin. Tycker det är klassiskt och vackert.
 
2. Airpods! Behöver i mitt liv. Verkligen. 
 
3. Rosett från Svenskt Tenn. Till vår hall. Hallen blir nog komplett med denna. Känns som något fattas nu och jag är nästan säker på att det är denna hehe. Vill för övrigt måla om våran hall i denna färgen. Men vet inte. Kanske man bara kan måla ytterdörren?
 
4. I och med köksrenoveringen så vill vi ha en ny blandare. Och denna mattsvarta grotesco-blandare är drömmen. Dyr och lyxig. Behöver.
 
5. Sängkläder i linne! Velat ha hur länge som helst men av någon anledning köper jag det aldrig. Ser väldigt nice ut. 
 
6. Svarta daggen kommer stå på alla mina vill-ha-listor tills jag äger den. Skulle vara så fin i vårat nya kök sedan. (ping felix felix felix). 
 
7. VARMA skor. Dock har jag redan köpt dessa men ville ha med dem för jag gillar dem. Kommer passa perfekt alla vintriga helger vi kommer spendera i Felix fjällstugan i Vemdalen framöver. Från Tommy Hilfiger. 
 
8. Fina knivar. Jag har ju fått en lite för stark kärlek till matlagning och det känns som ett hån mot min matlagning att använda mina slitna gamla ikea-knivar, eller dorre-knivar. Behöver bra knivar. Eventuellt ett presentkort på Kitchen Lab så jag får handla roliga bra saker. 
 
9. En köttyxa. För att det är bra att ha i alla situationer. Hur lät det där egentligen?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: