Lördag och söndag i filtret Earlybird

Haft lugnaste helgen på år och dar. Fredagen bjöd på jobb hemifrån, gräsänka kväll tillsammans med vovvar, hemmagjord räkbakelse, Blacklist, smack-godisar och trocadero. Underbart ju. Inte mycket mer man behöver ibland.
 
Efter att ha spenderat mer än halva lördagen i soffan kände jag att det var dags att gå ut en sväng. Så jag messade Adeline och frågade om ville ses över ett glas på Balzac. Det ville hon!
 
Så vi lämnade Thigge med Dejan och tog med oss Fippe några kvarter bort till superduperfranska stället Balzac som jag älskar. Delade på en pommes med bearnaisesås och drack lite drinkar. 
 
På kvällen sedan hade Felix kommit hem igen efter ett och ett halvt dygn borta, så då beställde vi mat från foodora och chillade i soffan resten av kvällen.
 
Söndag! 
Efter ännu en halvdag i soffan ville vi komma ut lite. Så vi promenerade till NK och kikade på rean. 
 
Hittade en jacka från Michael Kors och en hatt jag har velat köpt ett tag. Köpte dem inte nu heller men funderar starkt på att göra det. Fått något form av beroende av hattar nu efter jag sett Raymond Reddington i hatt varje kväll i flera månader. Ni som fattar ni fattar.
 
Hattbaren är min bästa butik i Stockholm tror jag. Vill bli bjuden på ett kungligt bröllop snart så jag kan köpa en sådan här hatt. Vore inte det drömmen?
 
Köpte en lunchkorv på Östermalmsgrillen. Detta är inte min hand. Det är Felix. Så ni vet.
 
Och självklart en troca.
 
Promenerade runt litegrann innan vi gick hemåt mot hundarna igen.
 
Och åt middag! Mini tortillias med kyckling, chilisås, avokado, sallad och picklad rödlök. 
Det var den helgen!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: