Fetaostbiffar med rotfrukter i ugnen, majs och fetaostsås

Hej! Denna middag gjorde jag tidigare i veckan. Enkelt och väldigt gott. Så tänkte tipsa om det! Ska försöka blogga mer om mat hädanefter. Vad sägs om det? Tips på enkel och god mat är ju det man lever för. Typ. 
 
Här har ni ett recept på fetaostbiffar. Jag har ju citron i och på allt jag äter. Även i fetaostbiffar. Det var väldigt gott!
 
 
Morötter, rödlök och potatis tillsammans med olja, timjan, salt och peppar.
 
Har alltid mortlad piri piri framme för det är en krydda jag har i nästan all min matladning. Älskar ju stark mat. 
 
Dem blev något överstekta men det gick an ändå.
 
Serverade allt på mitt nya fat från Svenskt Tenn. Mitt bästa fat!  Såsen blandade jag bara creme fraiche, mosad fetaost, vitlök, salt och peppar - och lite citron och piripiri såklart.
 
Ha en glad fredag. <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: