Sommarens somrigaste maträtt

 
Grillad lax!
Det är jättegott, jätteenkelt, jättenyttigt och bara helt superbra. När vi grillade lax sist så marinerade jag laxen istället för att krydda den. Gillar inte omarinerat kött att grilla så varför skulle jag gilla omarinerad lax liksom. 
 
 
Viktigt med goda tillbehör. Senaste gångerna vi grillat har jag grillat citron också bara för att citron är det godaste jag vet på mat. Och grillad majs är ju en kategori för sig.
 
 
Alkoholfri öl är en bra törstsläckare på en måndagsgrillning. hehe
 
 
Lite marinad. Gjorde marinaden av olja, vitlök, salt, peppar, chili, dill, gräslök och citron!
 
 
Lånade en laxgrillare (kommer verkligen inte ihåg vad den där tången heter) av grannen. Perfekt att ha när man grillar lax, grönsaker osv osv. 
 
 
Fippen var också självaklart med. <3
 
 
Måste visa min kryddodling. Dillen börjar verkligen ta sig.
 
 
Gärslöken något efter i starten men det går iallafall åt rätt håll.
 
 
Och persiljan ungefär samma som gräslöken. 
Längtar tills jag kan laga mat med detta! Som en dröm ju. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: