10 frågor om mat.

Hittade en lista för ett tag sedan om mat som kanske kunde vara kul att svara på någon kväll när jag inte har något att göra. Vi provar!
 
 
Jag äter helst...
Förutom en skaldjursplatå en solig lördageftermiddag i maj...
Till frukost (vardag): Nada alltså
Till frukost (helg): Amerikaska pannkakor med jordgubbar
Till lunch (vardag): En sallad från ett speciellt ställe i Söderhamn
Till luch (helg): En riktigt nice råbiff med pommes och bearnaisesås
Till middag: Det mesta. Något med parmesan och citron.
 
Fem saker jag helst inte äter...
Bönor, grön paprika, all fisk förutom lax, kiwi, chili con carne och ris. Det blev tydligen sex saker.
 
Förätt, varmrätt eller efterrätt?
Förrätt, helt klart.
 
Favorit-glasssmak?
Hasselnöt eller nutella!! <333333 Annars gillar jag inte glass så mycket. Piggelin kanske.
 
Jag dricker helst...
Syrliga och söta passionsfrukts-drinkar, lemonad, snapple, rumstempererat vatten, mjölk, trocadero och pepsi på en basketarena i nyc
 
Något andra äter men som jag inte förstår varför...
Vaniljglass och jordgubbar. Tillsammans. Endast? Så många älskar det. Jag fattar det inte. Man måste ju tugga sönder jordgubbarna och det gör så att glassen ilar sönder i tänderna.
 
Favoritingrediens i matlagning...
Parmesan. Jajajajajaja. Riv lite parmesan och ha på alla maträtter och du kommer vara lycklig resten av livet.
 
Saker som alltid finns i mitt kylskåp...
Bregott, balsamico, parmesan, mjölk och tacosås i mängder
 
Topp 3 bästa matupplevelser...
Svårt att komma på såhär men tre gånger som slår mig är
1) Skaldjursplatån ni ser ovan
2) Första gången jag åt råbiff på Daphnes
3) Löjromspizzan på Brillo
 
Tre ord som beskriver mig i köket...
Ensamvarg, slarvig och lösningsorienterad. Tre saker som beskriver mig rätt bra i livet också ser jag haha (?).



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: