Mat jag vill laga...

 Ca 90% av min tankekraft dagligen går åt till matlagning. Bara för att jag älskar att laga mat och stå i mitt kök. Det är någon befriande på något sätt. Ingen som helst som stör, förutom hundarna då. 
  Köket är mitt safespace kan man säga.
 
Eftersom jag nu tänker så otroligt mycket på mat så resulterar det i att jag får mycket tankar och idéer på saker jag vill laga. Särskillt nu när det är ljust när man kommer hem från jobbet. Då blir man extra taggad på att laga nice mat bara. Här kommer lite saker jag vill göra! 
 
 
1) Våfflor med annat än typiska glass + grädde. 
Räkor, kräftstjärtar, rödlök, caviar och gräslök vore inte helt fel. När det är varmare ute ska vi göra detta till middag. På balkongen. Mhhhm göra våfflor på balkongen. Vore ju görnice. Bild från pinterest men ser ju ut att vara Sandra Beijers bild.
 
 
2) Vet inte vad jag ska kalla denna. Men såg denna på pinterest för år och dar sedan och har velat gjort en liknande. Är ju någon form utav cheesecake fast med en massa skojiga grejer. Till sommaren funderar jag på att ha kalas för mig själv i Stockholm för första gången så då kan jag bjuda på detta ju. Bild från pinterest.
 
 
3) LOBSTER ROLLS! JAAA.
Behöver ätas omgående. Första lediga lördag i Stockholm ska jag göra detta. Fyfan vad gott hörrni. Med sötpotatispommes eller nåt. Bild från pinterest
 
 
4) Här kommer en kronärtkockscheesekake med löjrom, rödlök och gräslök. Say no more. Say NO more.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: