Vad jag har på min köksbänk...

Jag har ju ganska mycket grejer på min köksbänk. Och det är ju för att det blir lite roligare då. Lite roligare att laga mat och lite roligare att befinna sig där. Sen är det ju hemtrevligt och praktiskt också. 
 
Tänkte nu visa alla grejer som befinner sig där. Bara för att jag tycker det är ganska underhållande när andra gör sådana här inlägg också. Ska försöka länka allt om det är någon som skulle vilja köpa någonting av detta. Here we go!
 
Jag har en svart knivlist som jag köpte till vårat nyrenoverade kök. Älskar den. Så fint att ha knivarna framme. På den brukar det sitta två stycken Globanknivar, 3 stycken Dorre och 1 köttyxa från Per Moberg. Känner att jag är ganska fullutrustad knivmässigt, det enda jag saknar är en brödkniv från Global. Annars så.
 
Lite färsta kryddor á gräslök och citronmeliss. Denna citronmeliss har jag haft över en månad nu och den verkar trivas som fisken i vattnet på min köksbänk. Aldrig har jag lyckats hålla en färsk krydda i liv så länge. Och den bara växer också. 
  Också har jag ett knippe gräslök i ett glas med vatten också.
 
En liten träbricka med lite smått och gott på. Bland annat piripiri blandat med chiliflakes och oregano i två glasflaskor(?), starka såser, olja i en störra glasflaska, flingsalt och en mortel. Lite saker som används varje vecka dvs.
 
 
Har en mässingreling också över spisen. På den hänger lite mässingredskap från bland annat Ellos och Claes Ohlson. Och en grytlapp  + bricka från Växbo Lin.
 
Vi går vidare till diskstället. En dubbelho med avrinningsyta från Ikea. Troligtvis mitt mest praktiska och bästa köp. Blandare från Tapwell som är underbar. Grytunderlägg från Svenskt Tenn. Ett litet glas med påskliljor. Hushållspappershållare från inredningsbutiken i Vemdalen. 
 
En enorm skärbräda från Skagerak. Älskar den. Skär dock inte så mycket på den för är ganska rädd om den, men lagar liksom all mat på den. Eftersom vi har köksbänk i trä så bör man vara lite försiktig med att ha fuktig mat osv på den.
  Så därför är denna skärbräda perfekt. Har några mindre skärbrädor i trä som vi skär mat på. Haha. Trä på trä på trä. Men klarar verkligen inte av skärbrädor i plast.  
 
 
Handdisk och handkräm bara för att det är ett måste. Diskborste från Ica.
 
Påskfeeling måste även få infinna sig i köket eller hur?
 
Vi går vidare till fönsterbrädan som är som en slags förlängning till köksbänken... Här står en skål från Le Creuset med lite olika träslevar i. Samt två ljuslyktor som jag köpt på Barkarby Outlet, från samma märke i samma röda färg.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: