God morgon!

God morgon, är du riktigt vaken än? Har du sett något glatt i tidningen? Nej, det var väl längesen. Är du riktigt vaken än? 
 
Jag och Felix har tydligen gått från att bete oss som ett gift äldre par till att bli rena rama pensionärer. Lyssnar på Godmorgon av Kicki Danielsson varje dag. Men det gör inget. För man blir ju glad. Här kommer lite bilder som jag tagit under de senaste dagarna när jag inte lyssnat på Kicki Danielsson.
 
Torsdag. 
Klädde upp mig något i vit skjorta och var redo för att äta pommes med bea på tures.
 
Tappat, i vanlig ordning, bort mina vantar så var tvungen att köpa ett par nya. Hittade dessa på Åhlens på Östermalmstorg bredvid vårat kontor.
 
Tog en liten omväg och kollade in fina kalla viken. 
 
Gick in på H&M Home och drömde mig framåt när renoveringen är klar och jag kan köpa blommor igen.
 
Älskar ju porslin. Mitt största craving. Tur jag har mycket köksskåp. Hittade dessa på H&M Home. Köpte inte. Men skulle vilja. 
 
Mötte sedan upp Frida och det var dags för pommes och bea. Men nej! Dem hade slut på bea. Så fick bli aioli istället. Trot något besviken så var det så gott. Pommes är livet. 
 
Fredag.
Klädde mig i ny kofta och vit skjorta återigen. 
 
Och mitt nya halsband jag köpte i nyc på Swarovski. Det är mitt stjärntecken, lejon.
 
Jobbade ett par timmar och åkte sedan till tågstationen. För att hoppa på tåget mot Söderhamn. Kollade på modern family och åt vaniljbulle från vetekatten.
 
Hade denna bilen över helgen. Vet att pappa alltid önskat att jag eller systern skulle blivit skidåkare, dock blev vi inte det. Men under helgen såg det iallafall ut som det. Tänk vad skenet kan bedra hörni. 
 
Lördag.
Brunchade med familjen på Grosshandlaren! Så himla bra verkligen. Älskade det stället.
 
Penny med <3
 
Mums.
 
Sedan åkte vi mot Gävle för att återlämna bilen och hämta våran igen. Det var en trevlig helg som slalomproffs. Kommer sakna dig bilen. 
 
Åkte sedan hemåt mot Sthlm.
 
Skulle egentligen ut och äta med några kompisar på kvällen men jag kände mig inte tillräckligt pigg för att göra det. Har haft en förkylning som spökat under en tid och kan verkligen inte sjukskriva mig till veckan då jag 1) har så mycket att göra på jobbet och 2) dem ska måla om i lägenheten så kan inte vara hemma. 
 
Dock hindrade det inte mig från att dricka champagne ur mina nya glas på min nya barbänk i köket. Resten av kvällen spenderade jag i soffan halvt utslagen.
 
Älskar glasen. Dem är från Sagoform. 
 
Söndag.
Idag är det söndag och jag har så mycket att göra men har än så länge inte gjort ett skvatt. Så måste avsluta detta lååååååååånga inlägg nu. Hoppas ni tyckte det var skojigt! Om inte så ber jag om ursäkt att jag tog din tid och hoppas jag kan gottgöra det någon gång framöver. Puss och kram skumbanan. 🤞



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: