Min helg - fransk råbiff, gosiga hundar på gärdet och halsbränna

Hola mi amigos y mi no-amigos. Så säger man nog inte.
Nu är det måndag igen och första helveckan utan massa lediga dagar väntar. Hur ska man klara av det? Jag tror inte jag kommer göra det. Känner mig sjuk nu och orkar knappt äta min lunch. Trots att jag äter texan honey-kycklingspett.
 
Nog om denna vecka just nu. Vi gör ett hopp tillbaka i tiden till då jag fortfarande var frisk och lagade god fredagsmiddag.
 
Såhär såg jag ut i fredags. Köpte ju dessa skor för ett tag sedan. Har haft dem varje dag sedan dess. Skulle ha köpt två par.
 
Efter jobbet handlade vi på sabis i vanlig ordning. Köpte läsk, jordgubbar, malet innanlår, pommes,dijonäs, gubbröra och lite mer.
 
Hemma sedan gjorde jag råbiff! Och det blev nog den godaste råbiffen jag har gjort. Sååå bra blev det. 
 
Om ni vill göra detta hemma säger ni till i charken på eran matbutik att ni ska göra råbiff och önskar 100 gram malet kött per person (på Sabis maler dem innanlår), hemma sedan blandar ni köttfärsen med två stora klickar dijonäs, massa finriven parmesan, finhackad gullök, en/två ägggulor, finhackad kapris och salt + peppar. Forma sedan små biffar av det. Servera med pommes, en sallad och majonäs! Och dö sedan lyckliga. 
 
På kvällen sedan kom Frida förbi en stund och vi drack riesling och pratade ikapp.
 
Zzzzz 
Zzzz
 
Lördagmorgon! 
Gjorde amerikanska pannkakor i vanlig ordning. Och två laxmackor.
 
Hade då fått halsbränna så drack lite kaffe. Håller på och lär mig dricka det. Vet inte varför egentligen. Kanske för att jag har fina kaffekoppar?
 
Klädde på mig. Gick ut. Frös. Gick in igen. Bytte om. Här var innan ombytet. Fick stänga jackan och ta på mig stor halsduk.
 
Var en timme på gärdet med hundarna. 💖 Träffade på dessa två som var som en större version av våra hundar. Med lite mer vitt i pälsen, och lite smalare på magen (lol). 
 
Sedan åkte vi till barkarby, handlade lite, kollade i lite butiker och sedan åkte vi hem.
 
Och jag fortsatte mitt projekt: badrum. Det börjar likna något! Enda är att jag inte kan skruva i väggarna så jag får inte upp tavlan jag köpt. Inte heller hyllorna som ska upp på väggen. Får vänta tills någon händig hälsar på oss här.
 
På kvällen sedan åt vi tacos, drack pepsi, kollade på Modern Family, sedan runt åtta åkte vi till Årsta en sväng där Felix spelade golf och jag och hundarna var i hundgården. Det var gosigt.
 
Söndagen var en tråkig dag. Jag var sjuk, Felix jobbade. Och det var en dålig dag bara. Gjorde mig lite glass som inte var god så åt ingenting av den. Gjorde hamburgare på kvällen som var så god god god. Dijonäs är grejen tydligen.
 
Och det var den helgen! Älskar helger så mycket. Särskillt lördagar 💘💘💘 Förblir min bästa dag. Vi hörs!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: