Vecka 43 på året

Hejsan!
Nu är det nio veckor kvar på året. Hänger inte riktigt med på hur fort det går. Snart är det november. Och igår var det september. Känns det som. 
 
Träden nedanför våran balkong har bara några ynka gul-oranga löv kvar. Resten har hamnat på gräsmattan som sedan grannen krattat bort. Vi har en tant i vårat hus som är ganska läskig men som fixar allt på våran innergård. Förut gillade hon mig men nu verkar hon inte göra det längre för hon hejar aldrig på mig. Köpte en julblomma förra julen och ställde utanför hennes dörr för jag trodde hon kände sig ensam. Kommer nog inte göra det i år. 
 
Aja. Nog om tanten. 
Denna vecka skall jag jobba och fortsätta laga nyttiga middagar. 
Också ska jag försöka hitta ett print/tyg som jag kan rama in. Såg det på tv igår att det var en som hade en tavla som var kanske 40 x 80 cm med svart passepartout (ja, jag googlade) och mässingram. Som motiv var det bara hundtandsmönstrat tyg. Vill också ha så. I sovrummet kanske. Eller på en vägg i vardagsrummet. Svårt att förklara hur det såg ut men det var snyggt. 
 
Älskar förövrigt hundtandsmönstrat. Särskillt på hösten. Men gärna hela året runt. ❤
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: