Projekt uterum: kök!

Idag är det fredag! Och jag har semester så jag har nu tid att göra ett litet roligare blogginlägg. 
 
🛠🛠🛠
 
Vi är ju inte riktigt klara med vårat uterum i stugan ännu.
Fick en idé för ett tag sen att jag ville ha ett litet "utekök" där. Fast inne då. Kollade runt lite och jag kom ganska snabbt på hur jag ville ha det. 
 
Utanför detta rum vid altandörrarna kommer vi ha en uteplats med grill och eventuellt ett bad. Därav kom jag på tanken att det vore skönt med vatten och kanske en kyl eller så, så man inte behöver gå igenom hela stugan till stora köket. 
 
Just nu ser det ut såhär i köksdelen. Draget för varm- och kall-vatten och ett avlopp som ej syns i bild. Och en högtalare som skall flyttas på. 
 
Och såhär ser målbilden ut!
Kommer få ta över en marmorskiva av svärföräldrarna som blev över sen deras fjällstugebygge och våran snickare Pelle håller på och bygger köket. En lite mindre diskho och blandare har vi redan fått hem. Köket kommer målas i färgkod NCS 4050-Y80R (engelskt rött). Kommer förmodligen inte ha lådor utan det kommer vara två luckor istället. I ett av skåpen ska vi ha en kyl. 
 
Belysning över köket blir en Tratten från Örsjö som jag kollat på länge. Tror det kommer bli fint.
 
Vill ha en hylla i köket men ville inte har någon utstickande hylla så har hittat denna som förmodligen kommer passa väldigt bra. 
 
På höger sidan av köket kommer jag sätta två mässingkrokar och hänga två handdukar "Bubbel" i färgen oblekt från Växbo Lin. 
 
Under helgen får vi förhoppningsvis köket på plats sen under nästa vecka hoppas jag att målarna och rörmokaren har tid att göra klart det. <3 Blir glad av tanken på detta simpla men förhoppningsvis fina kök. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: