Vårens första helg!

Kommer minnas denna helg för maten och att det var årets första vårkänslor.
💐🍴💐🍴💐
 
I fredags var jag hos frisören jättetidigt på morgonen. Hade inte klippt mig på för länge så det var så skönt. 
 
På kvällen hade jag köpt blommor och drack riesling...
 
Också åt vi lite plockmat. Gjorde inte an effort för att göra det vackert som ni ser. Men rökta räkor var gott.
 
Lördag. <3
En helt perfekt dag. Började dagen med ett så vackert blombud. Från svärföräldrar. Blev så glad. 
 
Sen gjorde jag två perfeka mackor till Felix.
 
Det var sol ute så våran hall var alldeles ljus. Det var long time ago.
 
Hade nya kläder i form av jacka och sneakers. Gillade! Kommer dock ej matcha detta igen för kände mig inte som mig själv. Men kommer ha det var för sig iallafall.
 
Fick en perfekt parkering på strandvägen och mötte upp mamma och pappa.
 
Åt min godaste rätt i livet. Ni vet vad det är by now.
 
Pappa åt en hamburgare som såg så god ut. Felix tog en ägg benedict och mamma åt deras kalvschnitzel. Alla nöjda.
 
Sen gick vi till Sturebadet. Pappa och Felix tränade och jag och mamma badade. Sen möttes vi upp allihopa för mer bad och sedan en drink.
 
På kvällen träffades vi igen. Denna gång på Ling Long. Åh gud vad det var gott. Vi beställde massa olika rätter och delade på. Godast var friterad majs, friterad blomkål och råbiffen. Mhmm
 
Sen gick vi på Grodan och tog någon drink.
 
Bland annat en espresso martini som jag beställde till mig och mamma. Long time no see.
 
Söndag!
Vaknade av mig själv ganska tidigt, runt nio. Eller ja, det är tidigt för att vara mig + helg. Vi åt en god frukost och sedan klädde vi på oss och rörde oss ut i vårsolen.
 
Och till Sturebadet, igen. 💙
  Felix hade tränat varje dag förra veckan så det var bara jag som tränade denna söndag. Medan jag cyklade drygt en mil såg jag Felix ligga i en liggstol vid poolen och lyssna på podd. Gjorde cyklingen lättare på något sätt.
 
Efter satte vi oss i restaurangen och åt en lunch. Åt deras toastskagen som jag varit sugen på ett tag. Och den var så god. Fantastisk faktiskt. Ska nog äta den varje söndag resten av mitt liv.
 
Felix tog en crispy chicken med glasnudelsallad. Allt väldigt gott,
 
Sen åkte vi till Djurgården för att rasta Tigge. Där var det vinter fortfarande.
 
Men det var inte alls kul tyckte han så vi var där cirka tre och en halv sekund. Åkte hem och kollade på film istället. Sen gjorde jag kyckling, pommes, dijonäs med sallad till middag. Mums var det.
 
Och det var den helgen! Varje helg får gärna se ut såhär.
Over and out. 💖