Sista helgen i maj!

Det blev ju typ helg redan i onsdags. Tänk om det fanns en färd för kristus upp till himlen varje torsdag. Vad underbara veckorna skulle vara då.
  Hoppas jag inte har någon väldigt troende som tar illa vid sig av det uttalandet. Vi kan vara lediga ändå varje torsdag. Behöver inte vara på grund av att jesus ska färdas till himlen. Kan vara bara röd dag eller så. Så, nu lämnar vi det. Det kommer ändå inte ske. 💔
 
Oavsett så har vi varit i stugan i helgen. 
Så här har det sett ut i stora drag!
 
I onsdagsmorse lyckades jag fint med sminkningen innan jobbet. 
 
I nya loafers jag köpte på Macys i Nyc. Sedan väntade jag på en uber som aldrig kom.
 
Efter jobbet satte jag mig på en tåg norrut. Felix anslöt på tåget i Gävle efter han hade varit där och jobbat på dagen.
 
På kvällen firande vi helg isch och grillade. Tog också ett eller två glas vin. 
 
Gosade med Fippe och Tigge som vi inte träffat på länge. Fippe somnade såhär på mig. 😟
 
Torsdag. Åkte på ettårs-kalas för Adam och Johannas yngsta barn Ava. Det var soligt och det bjöds på fika! Invigde min nya kavaj jag köpte i Nyc. Älskar den! Lite dålig bild. Kommer nog bättre framöver.
 
Efter kalaset åkte vi på Granngården och köpte en gräsklippare + massa blommor.
 
Som jag sedan planerade ut hemma i stugan. Köpte bara röda pelargoner nu en hel drös. Men gillar röda pelargoner mot vårat svarta hus så kommer nog fortsätta med det hela sommaren. Ska även så lite linfrön till helgen när vi kommer dit osv. Kommer nog även bli en och annan ros planterad.
 
Två till pelargoner. Felix sa också att jag hade gjort fint. <3
 
Köpte två sådana här hängande pelargoner också. Tycker dem är fina i sin hängande kruka sådär. 
 
Ska försöka få dem att överleva hela sommaren. 💗
 
Längtar efter att fixa här i sommar! Kommer hända mycket. Vi ska måla om räcket så det blir vitt och fräscht, dem ska lägga marksten på hela framsidan där vi har singel nu och jag ska plantera massa och köpa lite mer utemöbler.
 
Allt detta såklart i mina nya träskor jag köpte på Granngården.
 
På kvällen sedan grillade Felix på rester från gårdagen och vi tog det bara lugnt. Fippe myste!
 
Fredag! Fippe var trött och sov medan vi jobbade.
 
Tigge också. Sen åkte vi iväg och gjorde lite jobb-ärenden. Och handlade lite mat osv.
 
På kvällen sedan kom pappa över och hjälpte Felix att elda upp en stor rishög som legat nere vid vår brygga ett tag. Dem tänkte elda när det var is på havet men det var aldrig rätt väder, vindstilla osv, så dem fick göra det nu. Men det gick bra! Det duggregnade hela tiden så brasan var under kontroll.
 
Gav pappa en glass som belöning innan han åkte hem.
 
Grill igen. Såklart.
 
Denna gång fick Felix grilla havskräftor, bröd och majs.
 
YUM!!! Älskar rökta räkor, rostat (eller grillat då) bröd, aioli och citron. Helst ska det vara löjrom + färsk dill till också. Kanske lite finhackad rödlök. Kommer äta asap igen.
 
Lördag. Visst blir man dagvild? Känns som helgen hållit på i en vecka redan också är det bara lördag.
 
Felix var med på föreningens städdag med alla stug-granar. Jag flydde till stan och handlade och hälsade på syster.
 
När jag kom tillbaka tvingade jag Felix hjälpa mig att sätta upp en vägghylla som vi fått av Thomas och Stina. Satte mina syrener jag tog på min systers tomt i vatten också. Älskar syrener! Blev väldigt fint med hyllan iallafa..
 
Stöd-vila efterråt. Jobbigt att skruva. 
 
Lördagkväll. 
Åt en varsin räkbakelse som jag gör sig som bäst i detta uterum. Visst är det bara vackert?
 
Vi köpte dem på ica för första gången. Goda men inte godast. Först ligger fortfarande albertinas, sedan coops, sedan hemmagjorda sen icas. 
 
Sen drack vi vin. Jag dricker alltid supersött tyskt friskt riesling och Felix franskt strävt inte alls lika gott chablis. 
 
Men dem ser lika goda ut iallafall.
 
Köpte en varsin tidning på dagen. Jag köpte någon trädgårdstidning till mig som jag blev besviken på. Fick bara inspiration till att göra en grej. Hade förväntat mig mer.
 
På kvällen sedan åt vi tacos som var så gott gott gott. Och kollade på champions league finalen. Felix lag vann! 
 
Sen blev det söndag och runt fyra åkte vi söderut mot Stockholm igen. 
Längtar redan tillbaka till stugan. Älskar den såhär års. 🏡💖
 
Imorgon är det juni!