Nu när vi är gifta...

Nu har ju vi gift oss och det blev den bästa dagen i våra liv. Ord kan inte beskriva. Vad jag än tänker att jag ska skriva, så känns det inte som det räcker till.
  Planerar att jag visar massa bilder när jag fått dem från fotografen. Har bara fått en smygtitt nu och några av dem har jag lagt ut på instagram. 
 
Bloggen har ju liksom glömts bort under all planering inför bröllopet. Har tänkt på den men inte haft energi eller lust att skriva. Men nu när hösten är här, rutiner och vi är hemma i Stockholm igen på heltid (förutom en del helger i stugan såklart) så känns det som jag kommer kunna komma tillbaka hit igen. Vill det.
 
Hur som,
 Efter bröllopet åkte vi till Vemdalen för att landa. Det behövdes. En vecka i frisk fjälluft med hundar och god mat. Tog inte så mycket bilder men såhär såg det ut. 
 
Fjällen är ju magiskt på vintern men på hösten är det också en fin plats att vara på.
 
Har myst med hundarna. <3 Har märkt att Fippe har saknat oss, eller mest mig. Han har följt mig vart än jag varit. Sovit med mig i sängen, kollat på tv i soffan, promenerat ute. Världens goaste vovve, Tigge också.
 
Har lagat god mat varje kväll. Kantarelltoast, tacos, oxfilé med pommes, silltallrik, råraka med kantareller och parmesankräm. Fotade inget utav det förutom en liten förrätt en kväll här ovan.
 
Lördagsnatten spenderade vi i stugan och det var också mysigt. Har höststädat ute och inne. Ute har vi tagit bort alla sommarblommor, parasoll och sånt som vi haft framme under sommaren. Inne har jag bytt lite dukar, ljus, städat och plockat. Älskar hösten där uppe. Den är rogivande och avkopplande.Om två helger åker vi dit igen, då vill jag köpa lite höstblommor att ha ute. Kanske tar med mig svärmor Stina till Mobackes. 
 
Firade höstinvigning i stugan med en efterrätt med vit chokladmousse och hjortron och började kolla på en film som vi båda somnade till.
 
Måste visa en av våra bröllopspresenter som jag ställde fram i stugan. Denna keramikljusstake som vi fick av Felix mormor, moster och morbröder. Så otroligt vacker. Och med ljusen i som vi hade under våran bröllopsmiddag, gröna jättehöga blanka som jag tycker är så finfinfina. Fick en del över som inte användes på bröllopet. Kommer bara elda dem vid speciella tillfällen.