Helgen v49 - julfirande i olika tappningar

Nu känns det verkligen som att vi är tillbaka igen. 
Julkänslorna börjar komma tillbaka litegrann och stressen över jobb och julklappar börjar svalna. Denna jul tänker jag bara njuta över allting och inte ha några som helst krav på mig själv. Jag göra allt i lugn och ro och njuta över allt jag faktiskt har runt omkring mig. 
 
För att komma i stämning visar jag här lite bilder från helgen då vi fick lite försmak på julen i Söderhamn.
 
"Hemma på vår gata i stan..." 
Dem har nu tänt julbelysning på gatorna här i Stockholm. Detta på våran kontorsgata - Nybro.
 
Måste bara visa middagen från i fredags. Plankstek med kantareller från Hälsningland. Så gott! Prova ha citron till, istället för tomat som det oftast är. Den ska också vara i ugnen med allt andra. Så gott är det!
 
Till det såg vi när Chris vann idol, yes! Så bra. Älskar honom!
 
Lördag! Åt julbord efter MYCKET om och men på Kungsholmens restaurang. Tvek om vi kommer (få) komma dit igen (lång historia), men gott var det iallafall. Även fast jag bara äter kallrökt lax, varmrökt lax, leverpastej och romsås... Men det är ju så jäkla gott.
 
... och efterrätt såklart. Älskar julbord! 
Efter åkte vi till nästa location som var Skärså. Hos Larssons, där familjen + några till familjer höll hus. 
 
Lena hade som vanligt gjort väldigt fint och gott. 
 
Jag och en lite ledsen Penny. Tror inte hon ville vara med på bild.. 
Cleos första jul! Hon verkade övertygad om att det är en bra tradition för hon var så mysig och glad hela kvällen. Världens bästa barn! Alltid (förutom när det är fotostund) världens gladaste och goaste. <3
 
<3
 
<3
 
Hade på mig min nya blus från mitt nya favoritmärke Banana Republic. Hallelujah vad fina kläder dem har. Miami överlag hade världens bästa shopping. Och nytt halsband från Swarovski.
 
 
Vi sov hos mamma och pappa, 
och när vi vaknade dagen efter var syrrans familj också där. Andra advents-frukost stod på schemat. 
 
Gosade det sista med barnen innan vi åkte tillbaka till Stockholm. Syns till jul Söderhamn!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: