Stranger Things

Okej hörrni. Tänkte vara snäll denna onsdag och dela med mig av ett så bra tips. Nämligen serien Stranger Things. Det är en av Netflix superserie som släpptes förra sommaren tror jag? Jag har Felix har iallafall kollat klart på första säsongen på några dagar och jag längtar ihjäl mig till andra säsongen. Det är dessa ungdomar här ovan det handlar om. Plus några till. Tjejen ni ser i mitten i korta håret är den bästa skådespelaren i hennes ålder vågar jag nog lova. 
 
Den vädigt mycket sci-fi, jag brukar vanligtvis inte gilla det tror jag men denna var det lagom mycket sci-fi i. Även fast det sägs att andra säsongen kommer bli mer mental. Den är emellanåt så läskig att jag gömmer mig bakom kudden och ibland mindre läskig. Skulle beskriva serien som en "riktig nagelbitare" som proffs säger haha. 
 
Det är egentligen denna tjej allting handlar om, El kallar dem henne. Hon har haft en hemsk men ganska diffust uppväxt som jag tror kommer klarna mer i andra säsogen. Man får se några snuttar men inte så mycket. Hon har iallafall krafter så som att knäcka mäns nackar genom att bara vicka på sitt eget huvud, få elaka småkillar att kissa på sig inför en hel skola och lite sånt annat *normalt*. Hon har svårt att prata, är väldigt blyg, läskig, intressant, söt och smart. Det är iallafall hon som gör hela serien tycker jag tillsammans med..
 
.. Dustin! Väääärldens sötaste kille utan tänder. Skulle adoptera honom ALLA dagar i veckan. Älskar honom så mycket. Briljant skådespelare och hittade verkligen sin roll. 
 
Ja hörrni, kolla på serien, bara gör det! Du blir fast efter första avsnittet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: