Gör en lista över sånt som jag vill ha och sånt som jag mår dåligt av. Det är mycket som måste bort. Många som måste bort.

Från igår när jag tog bilen (dummaste valet någonsin) till Gamla Stan för att hämta medicin åt Thigge på apoteket Korpen. Gjorde en del fula U-svängar, bröt mot många trafikregler och svor ett x-antal gånger innan jag tillslut kom fram till vad som sägs vara sveriges mest bevarade apotek, även enda apoteket i Stockholm stad som hade Thigges medicin. Det var väldigt fint och helt i trä. Väldigt mycket England över det.
  Gamla Stan är förövrigt min favoritdel i Stockholm tror jag, och kommer nog alltid vara. Älskar alla små restauranger, pubbar, souvernir-shoppar och gångar som är där. Bestämde mig för att ta tuben (tar aldrig i livet bilen dit igen) dit någon kväll i veckan och bara gå runt och fota. Hoppas Felix och Thigge vill följa också.
 
Från apotek till något helt annat. Löshår! Mitt hår har inte växt 3dm på en natt utan det är Rapunzel som är hjärtat bakom detta långa hår. Har saknat det så mycket.
 
Passiflora. Var ju i Söderhamn över helgen för att fira pappsen som fyllde år. Fikade med familjen på lördagen på Månses och fann dessa blommor. Älskar ju Passiflora. Finaste och svåraste växten.
 
En sen kvällspromenad med Thigge igår. Hade bästa söndagen på länge igår. Tvättade, dammsög, dammade, städade, tog bort gardiner, gjorde fint på balkongen, handlade, gjorde god middag och åt brunch. Söndagar är väl den dagen som egentligen inte ska innefatta några måsten men av någon okänd anledning är det alltid den dagen man får mest gjort. 
 
Btw, såg Krunegård förra helgen på stan så har börjat lyssna på han nu igen. Därav rubriken. Min bästa låt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: