Lördag femte maj

Tänkte jag kunde dela med mig av min lördag som bestod till 99,9% mestadels av balkonghäng. 
 
Såhär såg jag ut iallafall (outfitbilder utlovas senare under dagen) osminkad och toffs som jag sovit i. Trivs bäst så. 
 
 
Runt 11 släppte jag av Felix på Danderyds golfklubb och jag åkte till plantagen för att köpa frön, jord, blommor och lite annat till balkongen. Gick runt där inne i kanske en timma och hittade allt jag ville ha. 
 
 
Väl hemma började jag plantera. Bättre bilder på detta utlovas när balkongen är färdigställd, fattas en sittpuff och lite sådant. 
 
 
Sedan hämtade jag och Tigge upp Felix igen och vi köpte med oss en subway och åkte och kikade på ett...
 
 
kontor vi ska gå på visning på! På Östermalmsgatan. I Lärkstaden. Själv tycker jag Lärkstaden är finaste delen på hela Östermalm så vore ju en dröm om vi fick det. Vi älskar ju vårat kontor vi har nu på Nybro men förmodligen kommer vi anställa en till så då kan det bli lite litet. Vi får se. 
 
 
Extremt lugnt område och perfekt för kontor eller bostad. Älskvärt.
 
Sen åkte vi och handlade lite, kollade flödet på uteserveringarna i city och åkte hem till vår balkong där Felix tog en öl och jag gjorde mig en drink. Köpte en skaldjursplatå-ställning på Kitchen Lab som jag visade igår, så vad passade inte bättre denna underbara sommardag än att äta en skaldjursplatå.
 
 
Sagt och gjort. Räkor, kräftor, färsk hummer, citron, bröd, aioli och skagenröra. Topp 2 bästa mathändelserna i mitt liv. No joke. Det kan inte bli bättre. 
 
 
Allt smakade så himla bra där ute i eftermiddagssolen. Räkor är det bästa jag vet. Till detta delade vi på en flaska vitt vin.
 
 
Minst en skaldjursplatå varje sommarmånad. Sen kan man äta andra saker på denna platå också. Tex halloumiplatå som på Vau de ville. Har ni inte ätit halloumiplatån på Vau de ville bör ni göra det!
 
 
Så där satt vi i timmar och åt och myste. Runt nio knackade Adeline på dörren med en ostbricka vilket gjorde att balkonghänget fortsatte - jag spenderade 7-8 timmar i sträck på balkongen igår. Icke mig emot. 
 
Somnade lycklig runt 01.
 
Och min söndagmorgon har sett ut såhär:
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: