Sol vind och vatten, höga berg och djupa hav, det är mina drömmar vävda av

Några bilder från senaste dagarna! Igår och idag närmare bestämt. Men innan ni får se vad jag gjorde igår och idag så måste jag berätta vad jag ska göra imorgon efter jobbet - då ska jag packa in mig och Thigge i bilen med lite picknick, mina nyinköpta akrylfärger och min stora målarduk och åka till torpet i Växbo. Väl där tänker jag sätta mig mitt på gräsmattan med näsan ut över åkrarna och ängarna i solen och måla. Blir euforisk av bara tanken. 
 
Sommar och värme är det bästa jag vet när jag utnyttjar det på mitt sätt. Att sola i en brassestol med olja och det enda som cirkulerar i huvudet är att bli brunast i stan är verkligen inte min grej. Däremot fixa med blommor i solen, läsa en bok, lyssna på musik och som i detta fall - måla i solen. Det är livskvalité. Längtar till imorgon.
 
Så, här kommer en kort resumé.
Blommor som jag fick av Thigge (Felix) i sen morsdagpresent. En fin orkidé och tre snitblommor. 
 
Från min och Fridas middagsdejt igår. Denna sallad är så otroligt bra. Godaste jag vet.
 
Och en till bild från en matdejt, på balkongen med världens bästa mini. Vi åt rostade limpor med jordgubbssylt på, Penny bestämde, och det var faktiskt gott!