Helgen vecka 8!

Hej bloggen 💕
Förra veckan måndag-torsdag bestod nästan uteslutande av jobb och träning.
  Helgen kom alltså fortare än fortast och den var mysig. En helg som till en början innehöll noll planer men som tillslut blev ganska innehållsrik, men främst lugn och skön.
 
Tog en del bilder! Ta del nedan. 🖐
 
Firade helg med middag på Brasserie Godot. Började med en passion martini. Som är, precis som namnet beskriver, en martini med smak av passionsfrukt som är så god god gooood
 
Hann med ett träningspass efter jobbet innan middagen och provade en ny grej, att låta sminket vara kvar efter. Det funkade ju! Till och med läppstiftet och läppennan jag hade tagit på mig på morgonen var kvar, är inte det otroligt? 
 
Åt lite kammusslor till förrätt med någon svampcreme och friterade jordärtkockschips. Så gott.
 
Felix tog lite spansk skinka till förrätt som var den godaste luftorkade skinkan jag ätit!
 
Till varmrätt tog jag rökta räkor och Felix åt världens godaste entrecote som jag också tagit där några gånger. Men som jag ville överlåta till Felix denna gång att beställa så han också fick smaka den. Nästa gång är det min tur igen. Och nej, man kan inte beställa samma! Det går inte. 
 
Till efterätt åt jag den godaste tryffeln jag ätit. Med en espresso martini!
  Sen kom vi hem runt åtta-tiden och då kollade vi på tv och tog det bara lugnt hela kvällen. 
 
ZzzzZz
 
Lördagmorgon! Tigge-älsklingen var tröttis. Gjorde frukost till oss alla och sen tog vi oss ut.
 
Vi promenerade ned till kontoret för Felix skulle jobba och jag skulle ta en shoppingrunda på stan.
 
Började med Biblioteksgatan för jag ville in på sephora och kolla på ett hjärtformat rouge från too faced, men som hade utgått ur sortimentet. 
 
Too faced har verkligen dem finaste förpackningarna. Hittade andra rouge men ingen i den färgen jag ville ha så blev inget köp. 
 
Traskade vidare till NK.
 
Där jag först köpte en stor chai latte på waynes i PK-huset.
 
Sen gick jag till Saint Laurent för jag ville köpa solglasögon. Samma som Miley Cyrus har i Flowers-videon. 
 
Men hittade inte dem så blev inget köp där heller.
 
Gick vidare. Förbi Mulberry och kollade på denna fina väska jag kollat på ett tag. Så fin röd färg. Provade några solglasögon där också men hittade inga jag gillade. Då tipsade tjejen som jobbade där om solglasögonavdelningen på våning 1.
 
Tog tulltrappan upp och hittade massa fina solglasögon. Bland annat dessa från Loewe.
 
Och dessa från Bottega Veneta som var så lika dem som Miley har i videon. Provade kanske tjugo par till solisar också. Köpte mig ett par och gick vidare.
 
Gick vidare inne på NK till Hattbaren och köpte mig en basker i burgundy och en rouge i samma färg. Efter jag var klar där så traskade jag vidare på stan. Gick på ställen jag inte varit på sen jag vet inte när. Fick nostalgi-vibbar.
  Var in i Gallerian, gick på drottninggatan, var på Hötorget och sen traskade jag tillbaka till kontoret till Felix där jag hämtade Thigge och sen hem igen. I total motvind. Mitt ansikte när jag kom hem mådde inte bra. Det blåste is ute hela vägen hem från kontoret.
 
Kom hem och åt jättesen lunch i form av chokladflingor i mjölk. Och kollade på Leif och Billy.
 
Här e min shopping! En basker i burgundy och en rouge från Rose Inc. Rougen är i creme-konstistens vilket e nice och ska tydligen sitta jääättebra. 
 
Och solisar! Det blev dem där från Bottega Veneta. Älskade dem och dem liknar inte några andra jag har. Längtar till vår och att jag ska inviga dem. 
 
Ny basker och solisar!
 
Åt lite chark till förrätt.
 
Sen gjorde jag torsk med massa tillbehör! Denna rätt har blivit min paradrätt. Men det är så gotttt
 
Kommer ni ihåg för ett tag sedan när jag gjorde en "önske-lördag". Då skrev jag att James Bond aldrig visas på tvn på lördagkvällar. Nu två helger i rad så har dem visat James Bond på 7an klockan 21:30 and I'm loving it. I lördags var det Skyfall. Antar dem visar Spectre nu på lördag då. Men då är Felix i Sälen och ska åka Vasaloppet på söndagen. 
 
Söndag! Gjorde frukost i vanlig ordning till Felix. Denna gången rostad macka med stekta ägg, champinjoner och ost. Jag åt bara chokladflingor i mjölk som vanligt.
 
Sen åkte jag släppte av Felix för han skulle åka skidor på stadion och jag åkte då och tränade! Körde en timmes crosstrainer.
 
Duschade och gjorde mig klar efter.
 
Och vi tog oss till Broms för en lunch!

<3
 
Tog en liten råbiff med tryffelmajjo och pommes!
 
Sen åkte jag hem och städade hela lägenheten. Dammsög och fixade i köket, badrummet osv. Älskar ljuset och att det inte blir mörkt så tidigt nu för tiden. 
 
Bytte ut lite gamla tulpaner mot nya.
 
Tigge myste och låg i soffan och sov.
 
På kvällen sedan åt vi tacos. Älskar tacos i sådana där tacotubs!! Min absoluta favvo.
 
Avsluade kvällen med att måla naglarna likt varje söndag, denna gång i en rosa färg, och åt mörk choklad-doppade jordgubbar. Kollade på Captain America som var den sämsta filmen vi någonsin sett. Vi stängde av den efter mindre än halva och gick och lade oss och startade en annan film på HBO som jag inte kommer ihåg namnet på. Får hoppas den är bättre. Ska fortsätta tittandet ikväll.
 
Och det var den helgen genom massa bilder.
Hoppas din helg varit bra också! Om inte så kommer det ju en ny helg snart igen. 💖