Helgen vecka 8!

Hej bloggen 💕
Förra veckan mÄndag-torsdag bestod nÀstan uteslutande av jobb och trÀning.
  Helgen kom alltsÄ fortare Àn fortast och den var mysig. En helg som till en början innehöll noll planer men som tillslut blev ganska innehÄllsrik, men frÀmst lugn och skön.
 
Tog en del bilder! Ta del nedan. 🖐
 
Firade helg med middag pÄ Brasserie Godot. Började med en passion martini. Som Àr, precis som namnet beskriver, en martini med smak av passionsfrukt som Àr sÄ god god gooood
 
Hann med ett trÀningspass efter jobbet innan middagen och provade en ny grej, att lÄta sminket vara kvar efter. Det funkade ju! Till och med lÀppstiftet och lÀppennan jag hade tagit pÄ mig pÄ morgonen var kvar, Àr inte det otroligt? 
 
Åt lite kammusslor till förrĂ€tt med nĂ„gon svampcreme och friterade jordĂ€rtkockschips. SĂ„ gott.
 
Felix tog lite spansk skinka till förrÀtt som var den godaste luftorkade skinkan jag Àtit!
 
Till varmrÀtt tog jag rökta rÀkor och Felix Ät vÀrldens godaste entrecote som jag ocksÄ tagit dÀr nÄgra gÄnger. Men som jag ville överlÄta till Felix denna gÄng att bestÀlla sÄ han ocksÄ fick smaka den. NÀsta gÄng Àr det min tur igen. Och nej, man kan inte bestÀlla samma! Det gÄr inte. 
 
Till efterÀtt Ät jag den godaste tryffeln jag Àtit. Med en espresso martini!
  Sen kom vi hem runt Ätta-tiden och dÄ kollade vi pÄ tv och tog det bara lugnt hela kvÀllen. 
 
ZzzzZz
 
Lördagmorgon! Tigge-Àlsklingen var tröttis. Gjorde frukost till oss alla och sen tog vi oss ut.
 
Vi promenerade ned till kontoret för Felix skulle jobba och jag skulle ta en shoppingrunda pÄ stan.
 
Började med Biblioteksgatan för jag ville in pÄ sephora och kolla pÄ ett hjÀrtformat rouge frÄn too faced, men som hade utgÄtt ur sortimentet. 
 
Too faced har verkligen dem finaste förpackningarna. Hittade andra rouge men ingen i den fÀrgen jag ville ha sÄ blev inget köp. 
 
Traskade vidare till NK.
 
DÀr jag först köpte en stor chai latte pÄ waynes i PK-huset.
 
Sen gick jag till Saint Laurent för jag ville köpa solglasögon. Samma som Miley Cyrus har i Flowers-videon. 
 
Men hittade inte dem sÄ blev inget köp dÀr heller.
 
Gick vidare. Förbi Mulberry och kollade pÄ denna fina vÀska jag kollat pÄ ett tag. SÄ fin röd fÀrg. Provade nÄgra solglasögon dÀr ocksÄ men hittade inga jag gillade. DÄ tipsade tjejen som jobbade dÀr om solglasögonavdelningen pÄ vÄning 1.
 
Tog tulltrappan upp och hittade massa fina solglasögon. Bland annat dessa frÄn Loewe.
 
Och dessa frÄn Bottega Veneta som var sÄ lika dem som Miley har i videon. Provade kanske tjugo par till solisar ocksÄ. Köpte mig ett par och gick vidare.
 
Gick vidare inne pÄ NK till Hattbaren och köpte mig en basker i burgundy och en rouge i samma fÀrg. Efter jag var klar dÀr sÄ traskade jag vidare pÄ stan. Gick pÄ stÀllen jag inte varit pÄ sen jag vet inte nÀr. Fick nostalgi-vibbar.
  Var in i Gallerian, gick pÄ drottninggatan, var pÄ Hötorget och sen traskade jag tillbaka till kontoret till Felix dÀr jag hÀmtade Thigge och sen hem igen. I total motvind. Mitt ansikte nÀr jag kom hem mÄdde inte bra. Det blÄste is ute hela vÀgen hem frÄn kontoret.
 
Kom hem och Ät jÀttesen lunch i form av chokladflingor i mjölk. Och kollade pÄ Leif och Billy.
 
HÀr e min shopping! En basker i burgundy och en rouge frÄn Rose Inc. Rougen Àr i creme-konstistens vilket e nice och ska tydligen sitta jÀÀÀttebra. 
 
Och solisar! Det blev dem dĂ€r frĂ„n Bottega Veneta. Älskade dem och dem liknar inte nĂ„gra andra jag har. LĂ€ngtar till vĂ„r och att jag ska inviga dem. 
 
Ny basker och solisar!
 
Åt lite chark till förrĂ€tt.
 
Sen gjorde jag torsk med massa tillbehör! Denna rÀtt har blivit min paradrÀtt. Men det Àr sÄ gotttt
 
Kommer ni ihÄg för ett tag sedan nÀr jag gjorde en "önske-lördag". DÄ skrev jag att James Bond aldrig visas pÄ tvn pÄ lördagkvÀllar. Nu tvÄ helger i rad sÄ har dem visat James Bond pÄ 7an klockan 21:30 and I'm loving it. I lördags var det Skyfall. Antar dem visar Spectre nu pÄ lördag dÄ. Men dÄ Àr Felix i SÀlen och ska Äka Vasaloppet pÄ söndagen. 
 
Söndag! Gjorde frukost i vanlig ordning till Felix. Denna gÄngen rostad macka med stekta Àgg, champinjoner och ost. Jag Ät bara chokladflingor i mjölk som vanligt.
 
Sen Äkte jag slÀppte av Felix för han skulle Äka skidor pÄ stadion och jag Äkte dÄ och trÀnade! Körde en timmes crosstrainer.
 
Duschade och gjorde mig klar efter.
 
Och vi tog oss till Broms för en lunch!

<3
 
Tog en liten rÄbiff med tryffelmajjo och pommes!
 
Sen Ă„kte jag hem och stĂ€dade hela lĂ€genheten. Dammsög och fixade i köket, badrummet osv. Älskar ljuset och att det inte blir mörkt sĂ„ tidigt nu för tiden. 
 
Bytte ut lite gamla tulpaner mot nya.
 
Tigge myste och lÄg i soffan och sov.
 
PĂ„ kvĂ€llen sedan Ă„t vi tacos. Älskar tacos i sĂ„dana dĂ€r tacotubs!! Min absoluta favvo.
 
Avsluade kvÀllen med att mÄla naglarna likt varje söndag, denna gÄng i en rosa fÀrg, och Ät mörk choklad-doppade jordgubbar. Kollade pÄ Captain America som var den sÀmsta filmen vi nÄgonsin sett. Vi stÀngde av den efter mindre Àn halva och gick och lade oss och startade en annan film pÄ HBO som jag inte kommer ihÄg namnet pÄ. FÄr hoppas den Àr bÀttre. Ska fortsÀtta tittandet ikvÀll.
 
Och det var den helgen genom massa bilder.
Hoppas din helg varit bra ocksĂ„! Om inte sĂ„ kommer det ju en ny helg snart igen. 💖
frida p
2023-02-28 @ 11:23:32

ett otroligt inlÀgg

frida p
2023-02-28 @ 11:23:34

ett otroligt inlÀgg




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Â