In my mind

Massa saker som händer nu som jag inte riktigt kanske normalt fall skulle ha energi att bara gå igenom utan att bli påverkad, men jag har en teori om att jag går på den extra energin som jag samlat på mig senaste tiden - genom träning, bra sömn och gott leverne. Sånt gör det inte bra för stunden utan det hjälper en också när man har tuffare tider, att ge energi till det. Så man orkar fortsätta köra på, på samma nivå.
 
Hur som haver,
Här är lite saker som är i mitt huvud just nu.
 
Sommaren såklart. Vad det blir av denna sommar vet jag inte riktigt än. Men vet att den kommer innehålla mycket Stockholm, mycket stugan och Spanien i ett par veckor i slutet av sommaren. Jag känner mig fine vart än jag må befinna mig faktiskt. Bara jag får vara med Felix och Thigge och äta god mat och njuta. 
 
Den största grejen som tar mest upp min tid och energi just nu är jobbet. Händer så mycket där och har så mycket i rullning just nu. Ser fram emot en tid när det lugnat ned sig. Men jag kämpar på genom att ha fina kläder, inte jobba över, träna direkt efter jobbet för att rensa huvudet och ta vara på kvällarna med Felix. Och somna i tid. 
 
Håller på och planerar färgerna i nya lägenheten. I sovrummet funderar jag faktiskt på en svartvit-randig tapet med breda ränder. Kanske det är för rörigt för ett sovrum?
  I mitt garderobsrum som jag kallar det vill jag ha en gul väggfärg eller tapet. Senapsgul som lyser upp som en liten färgklick som man blir lycklig av. I köket ska vi tapetsera om för det är två små väggar det är tapet på där och jag vill så gärna ha en grön tapet istället. Får leta fram den perfekta.
  Övriga väggar låter jag var som dem är, i den gråa ni ser ovan.
 
Har massa saker på min vill-ha-lista till nya lägenheten. Bland annat en taklampa, en golvlampa, en bordsspegel, en fin fashionabel sminklampa och sist men inte mimst. Vill ha denna Josef Frank matta. Är den inte en magisk matta så säg. 
 
Velat köpa en fin liten pelargon som ger en härlig känsla hemma ett tag men har tänkt att jag ska vänta tills vi flyttar. Då ska jag köpa den finaste lilla pelargon jag hittar på mobackes med en fin kruka. Och ställa på vårat nya soff. Eller det runda matbordet. 
 
Saker jag längtar mest med med flytten ska ni få veta. Dem kommer här:
  • Äta frukost vid det nya runda lilla matbordet med Felix på helgerna, lyssna på Star FM samtidigt och kolla lite på tvn. Köpt två bordstabletter från Växbo Lin i lime som vi ska äta på. Tända ett litet ljus.
  • Kolla på tv i sängen. Starta den direkt på morgonen, kolla på serier på kvällen, lägga sig i sängen mitt på dagen och kolla på modern family en höstdag
  • Köpa fina blombuketter igen. Har haft en paus p.g.a oinspirerad men det kommer ändras nu tror jag.
  • Mitt sminkbord. Trängs med Felix varje morgon nu i badrummet. Nu ska jag ta på mig morgonrock, sätta mig vid mitt sminkbord (som är ett gammalt skrivbord som jag vann på autkion i söderhamn) och sminka mig i lugn och ro. Kanske starta nyhetsmorgon samtidigt.
  • Ett större soffbord som vi kan ha massa fina saker på. Har köpt ett på bukowskis som jag hoppas kommer passa.
  • Bo på Odengatan. Bara ta en liten promenad ned till Balzac och äta en lördag, eller köpa thaimat en söndag, eller handla på Coop tidigt en helgmorgon. Köpa en frukostmacka eller bulle på Valhallabageriet, som ligger mittemot lägenheten, på lördagsmorgnar i höst.