En sista helg i januari ☔

 
Hej!
Nu är det måndag igen och jag ser tillbaka på helgen med myskänslor i kroppen. Har egentligen inte gjort så mycket, ibland behöver man inte det. Men oavsett gillar jag våra helger hemma i Stockholm mycket nu.
  Vi bara tar det lugnt, lagar mat, är med varandra, spelar schack, kollar på film, dricker goda viner, äter goda uteluncher, handlar lite och spaar. 
 
Har alltid gillat januari och denna januari har nog varit den bästa på några år. Är på Sturebadet flera gånger i veckan, äter god och fräsch mat, kollar på bra serier, lagom mycket jobb på jobbet, lyssnar på Marina och sover gott.
 
Detta är min helg!
 
I fredags lagade jag en god middag - som var inspirerad av en libanesisk rätt vi brukade äta i Spanien innan den restaurangen flyttade. Det var iallafall vitlök och chilistekt potatis som man lade i bröd med lite sallad, kyckling och en lime- och vitlöks-sås.
 
Lördag. 
Skulle egentligen vara med Frida men vi båda kände näej när vi såg regnsnöblasket som föll från himlen. Rain check på den.
 
Men ut måste man ju så ut tog jag och Felix oss. Först till Fältan för att Felix skulle byta några byxor och jag skulle köpa helgblommor.
 
Var kittad med paraply och varma kläder.
 
Stannade för en lunch på Milles. Long time no see. Har saknat!
 
Tog råbiff. Troligen min första sen Paris i november då jag blev dålig, vet dock ej om det var tack vare råbiff men jag har inte varit sugen på det iallafall. På två månader.
   Men nu! Mmmhm det var så gott. Deras pommes är bäst också.
 
Gick på en megansnabb visit på Svenskt Tenn och köpt en bricka.
 
Sen åkte vi till Sturebadet. Felix tränar där nu också så vi åkte dit för träning och spa.
 
Eller ja, jag tog på mig träningskläder, gick på löpbandet cirka fem minuter bredvid Felix som sprang och sen tog jag på mig baddräkt och gick och badade istället. Mötte sedan upp F för bad och en drink i restaurangen.
 
Jag tog en lemonad och Felix en öl.
 
Spaat färdigt 🙏 och fixat mig, ut i regnet igen. 
 
På kvällen fixade jag med mina nya blommor, nya brickan jag köpte på dagen ni ser där under ljusen och...
 
... drack vin.
 
Åt en laxsashimi och lite löjromsdipp till förrätt. Till varmrätt beställde vi hamburgare från Prime Burger som var ooootroliga.
 
Såg en storie från en jag följer på insta och tycker det var snyggt med dem där röd-randiga strumpbyxorna till brun outfit. Me like.
 
Söndag! 
Felix åkte tidigt och spelade golf, inomhus of course. Jag tog det lugnt på morgonen, kollade på film på netflix, fixade mig och packade ihop träningsväskan.
 
Senare på förmiddagen hämtade F upp mig och skjutsade mig till Sturebadet.
 
Cyklade 11 km och...
 
...badade. Det var jättemycket folk på lördagen men på söndagen var det som vanligt och det var så lugnt och skönt och mysigt. 
 
Nästan 3 timmar senare var jag klar och F hämtade upp mig igen. Han säger att han är min privata chaufför. 🧐🤔
 
Och vi åkte till Broms för sen lunch. Åt deras kyckling med pommes och dijonnäs. Felix åt en croque musier.
 
Sen åkte vi hemåt och tog det lugnt hemma hela kvällen. Började kolla på en film på hbo och åt tacos. 
 
And thats it for this weekend. Det är måndag och jag ser ut såhär.
På onsdag åker vi norrut och till fjällen. Längtar massor 💕