Frågor!

Nämn tre saker på din att-göra-i-livet-lista:
  • Bo i ett annat land, om än bara i en kort tid
  • Ha ett eget roligt litet bolag
  • Leva jättelänge
Hur ser din hudvårdsrutin ut?
Rutinen skulle jag säga är obefintlig pga är ingen rutin i min hudvårds..process. Tvättar bort smink med våtservetter, är jag torr smörjer jag in mig med biotherms dag eller natt-kräm. Är jag i stugan använder jag Aco, när jag kommer ihåg. Innan smink har jag Clarins double serum och en annan guldkräm med 24k guld. Verkar ju funka för mig iallafall, ser inga finnar eller rynkor än så länge.
 
 
Vilket är ditt favoritplagg?
Hmm. Måste vara mina långsmala kjolar i svart och brunt pga har varje dag. Och alla mina scarfs, om vi pratar accessoarer. 
 
Nämn tre saker du vill ha
Beskriv en perfekt dag 
Det är lördag. Jag vaknar tidigt i stugan, det är soligt men inte för soligt så man blir bländad inomhus. Man har något roligt planerat på dagen. Kanske ett kalas så det kommer människor man tycker om hem till en. Man bjuder på bubbel och god plockig mat. Man får eller får ge en fin present. Alla åker hem lagom till kvällen och kvar är jag och Felix med hundarna, jazz och vinet som blev kvar från kalaset. Somnar i tid. Allt detta i fina kläder, perfekt smink och hår.
 
 
Finaste du fått?
Förlovningsringen. Kollar på den exakt varje timme varje dag för den är så vacker. Har den jämt. Tagit av mig den en gång sen jag fick den och det var när jag färgade håret i torsdags. Tänk om jag skulle få svart hårfärg på den. 😳
  Är väldigt orolig varje dag att det skall hända något med den.
 
Nämn tre tips
  • Prioritera alltid dig själv först genom att våga säga nej även fast det känns taskigt eller obekvämt. Har man respekt mot och för sig själv kommer andra också få det för en. 
  • Ha en dag mitt i veckan där man låtsas att det är helg. Äter något gott hemma eller ute, kollar på en film och äter popcorn, köper en blomma, 
  • Laga denna rätt (jag gör den lite förenklad, kan lägga ut recept nästa gång jag gör den
En grej du stör dig på
Har lätt att störa mig på saker. Men just nu stör jag mig på media och har gjort ett tag.
  Tänkt på det en hel del i och med när alla restriktioner släpptes för covid. Det slutade tvärt skrivas lika mycket om pandemin då, det var som att den bara försvann på en natt. Vet inte vart jag försöker komma med detta mer än att media har sådan stor makt och kan styra våra samhälle helt och hållet. Allt som skrivs blir automatiskt en sanning för samhället. Nu menar jag inte att corona inte finns, tänker på andra delar också. Media skriver ofta om en sida på myntet medan den andra sidan av myntet, den kanske inte lika intressanta, försätts i silence.
 
T.ex. skrev Aftonbladet en rubrik häromveckan att det finns stor risk för kärnvapenkrig. Vem är dem att skriva om det? Den som skrev den artikeln är inte utbildad i krigsvetenskap eller motsvarande utbilning, utan istället utbildad i journalistik och hur man får intresserade läsare.
 
En privat tidning som blivit en av landets primära nyhetskällor som i andra änden kan skriva egentligen vad dem vill, för att få klick och tjäna pengar. 
   Tänk om jag hade läst utbildningen som jag tänkte, bildjournalistik. För att sedan komma på att jag inte ens tror och litar på tidningar.
 
 
Vad i ditt liv lägger du mest fokus på?
Förutom jobb då. Just nu lägger jag mycket tid på att försöka vara hälsosam - dvs träna, äta bra mat, sova och allmänt ta hand om mig själv.
 
Vad ser du mest fram emot just nu?
Vårat bröllop. New york i maj. Träna hårdare. Sommar i stugan. Melo kommer hem från Australien. Spanien, Paris. En varm vår. Se min bröllopsklänning. Välja ut vigselring. Fylla år. Felix födelsedag.