En dödvänlig hortensia

Ibland verkar min hjärna sakna all form av logiskt tänkande. 
Gick till blomaffären idag efter jobbet för att köpa en blomma till krukan jag precis fått. Och vad tänker jag med när jag köper blomman jag köpt så många gånger men aldrig kunnat hålla vid liv. En hortensia. Världens finaste och mest svårskötta blomma. Det är väl så att blommans elegans övervinner hjärnans funktion i sånna här lägen. Men det gör inte så mycket, för den är fin. Och jag kommer älska den, även fast den bara kommer leva ett par dagar. Följ gärna min och hortensians resa här, kommer hålla er uppdaterade så gott jag kan. 
 
Onsdag. Veckorna rinner förbi och jag hinner inte ens andas ut känns det som innan det är helg, och innan det är vardag lika fort igen. Känns som jag bara går runt och längtar. Men vet inte riktigt till vad. Längtar till helgen för att sedan längta till en ny vecka för att sedan längta ännu mer till helgen igen. Och så om igen. Kanske är så för många, vet inte. 
 
Nu ska jag kolla på lite sugig fotboll här med Felix och Axel. Slocknar snart.. So long. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: