OUMPH!!!

Idag är det en såndär tråkig måndag så då kan man ju göra någon god och spännande ny maträtt så den tråkiga måndagen blir lite roligare. 
 
Igår när vi handlade köpte vi denna kebab. 
Inte bara för att den är vegetarisk och bra utan också för att den såg himla god ut.
 
Så jag började koka ris och hackade de enda grönsakerna vi hade hemma atm.
Fast vi hade groddar och sallad också, som gick ut för en månad sen och som det växte hår på :-))))
 
Thigge är en knäpp hund.
Han skiter fullkomligt i när jag gör mat med kyckling, eller något annat "hundgott".
Men när jag hackar tomat, gurka eller allra helst morötter så är han som en galning som inte har ätit på ett år. Han verkligen attackerade morotspåsen när jag tog ut den ur kylen. 
 
Hittade lite lökringar i frysen också så vad stoppade mig från att fritera lite sådana? Abolsut inget. Lökringar är det godaste som finns.
 
Och här är resultatet. Gjorde jasminris till. Det smakade väldigt gott. 
Inte så suprising taste men det var gott. Och lagom.
Nästa gång blir det oumph med tacotillbehör i tortillabröd! Det blir nog godare.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: