Lite saker som är bra just nu

Okej, vi kan väl enas om att den första grejen som är bra är att jag har ett nytt tema på bloggen. Ett vårtema denna gången! Känns iallafall som att jag gillar det. Läs min blogg från en dator eller iPad kära ni, den blir mycket finare då än om man kollar från mobilen.
 
 
1. Laxsäsongen är här! Förra våren/sommaren åt vi nog lax minst 3 gånger i veckan. Sen under hösten och vintern åt vi det nästan ingenting. Men äntligen är laxtiden här och vi kan äta lax igen! Plus massa romsås, färsk dill och citron. Och sönderkokt potatis!
 
Bild: Pinterest
 
 
 
 
2. Jag har kollar runt på mycket fina frisyrer. För jag måste verkligen börja göra frisyrer. Hatar att ha utsläppt och det bara ligger slickat på huvudet. Tyckte denna var fin!
 
Bild: Pinterest
 
 
6. Om några veckor kan man äta alla sina middagar på balkongen.
Tog inte vara på balkongen så mycket som jag hade önskat förra året så detta år peppar jag som fan för middagar och kvällar där ute. Tänk att sitta där och äta tortillias med massa avokado, hamburgare med sötpotatispommes, råbiff eller bara sitta där och grädda våfflor och avnjuta det med löjrom, creme friache och räkor. Yesyesyes.
 
 
 
 
 
 
 
4. Ansiktisolja! Då min förra från tog slut köpte jag denna från Therese Lindgrens märke, och den är helt vegansk och bra! Sminket lägger sig fint på den och man känner sig lite extra fräsch om man smörjer in sig med den innan man ska sova. + i kanten för pipetten!
 
   Har även provat dag och nattkrämen från detta märke, samt lermasken. Gillade att applicera lermasken med en borste - fick spavibbar, men den sved lite. Och det gjorde nattkrämen på mig också. Så kör vidare på mina andra produkter istället.
 
 
5. Ska på en "större" fest inom kort här och då skulle jag vilja ha någonting enkelt men fint på mig. Kanske denna klänning från Lindex! Och ett par fina strumpbyxor med en fin klacksko. 
 
 
6. Jag har kommit igång med mitt budande igen!
Har ju lite favoritsaker här hemma som jag har budat hem via bland annat tradera, bukowskis och lokala auktioner i hemstaden. Nu har jag vunnit dessa koppar! Tänk en kaffe i denna mugg på vårat franska balkongbord på balkongen en kväll i juni. Yas.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: