Här har du tydligen en god bolognese.

 
Igår gjorde jag pasta bolognese. Gillar inte det men Felix älskar det så gör det för hans skull. Gillar inte köttfärs i sås liksom. Tycker inte det smakar bra. Men för den som gillar det så kan jag väl berätta hur jag gör min för Felix gillar den.
 
Du behöver:
Köttfärs
En burk 100% krossade tomater
Några champinjoner
1 dl grädde
Lite soja
1/2 gullök
2 vitlökar
Persiljakrydda
Salt
Peppar
Pasta
 
Do like this:
Stek köttfärs, gullök och vitlök. Blanda i alla andra grejer. Koka pasta 1-2 minuter från al dente. Blanda ihop med såsen. Låt stå på mellanlåg värme 5 minuter . Klar. Där har du tydligen en god bolognese!
 
Titta in mina nya pastatallrikar. Dem är guds finaste gåva till porslinsvärlden.
 
 
Emelie
2018-09-06 @ 08:25:46

blogga mer

Emelie
2018-09-06 @ 08:25:46

blogga mer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: