Mina förlorade budgivningar

OK! Som ni vet är jag ju ett fan av tradera, bukowskis, auctionet och alla slags digitala budgivnings-sidor. Jag har ju vunnit en hel del via aktioner - bland annat vårat matbord, tavla, serveringsvagnen osv.
  Men jag tänkte jag kunde visa vad jag inte har vunnit men som jag varit med och budat på hos Bukowskis. En lite kul grej kanske.
 
Kappa från Chanel.
Senaste grejen jag budade på. Förlorade denna budgivning bara förra veckan. Budade upp till 190 euro tror jag men sen gav jag mig. Den gick loss på 493 euro.
 
Matstolar! Gillade dessa enda fram tills jag budade 1000 kronor och jag insåg att dem kanske inte är sköna. Så då gav jag mig. Hade blivit mina för 2200 kronor.
 
Satte mitt maxbud 500 kronor på denna. Slutpriset blev 900 kronor. Fin lampa men ingen aning vart jag skulle haft den. I garderoben kanske. Ibland börjar jag buda på saker som jag inte ens behöver. 
 
Detta bord från Svenskt Tenn är ett exempel på en sådan sak. Superfint. Men jag har ju ett soffbord redan och jag tvivlar på att detta skulle passa hos oss. Gillade dock stenskivan. Så hade i åtanke att om jag vann det skulle jag fixa något snyggt mässingben till skivan istället. Blev dock inte så. 
 
En scarf från Hermés. 
Hade tänkt rama in denna. Gillade den verkligen. Inte riktigt mina färger dock. Jag ska ha varmare färger.
 
Två tavlor som jag varit med och budat på i olika omgångar. Från Bengt Lindström. Gav mig dock då jag hittade en finare (och billigare) från auctionet som jag vann!
 
Okej, fun fact. Det var jag och en till som budade på denna väska sista dagarna innan aktionen skulle avslutas. Jag ville verkligen vinna den. Men jag drog min gräns vid 500 euro. Så jag lät den andra budgivaren vinna den. Någon vecka senare när jag fyller år så får jag väskan i födelsedagspresent. Av Felix. Så vi har budat mot varandra! Haha.
   Nej, han blev inte så glad när jag berättade att jag var den andra budgivaren.
 
En fin lampa från Svenskt Tenn. Ville egentligen inte ha denna heller men budade när den låg på 300 kronor. Tycker ni att jag bidrar till kapitalförstöring?
 
Barstolar som jag ville ha. Förlorade dock i sista sekunden. Vilket nog var a sign from above. Hittade billigare och finare efter någon vecka på en lokal auktion i Söderhamn.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: