Låt oss prata balkong

Balkongen gör ju så att den som har två rok får helt plötsligt 3 rok under sommarhalvåret. Och det måste ju utnyttjas! Jag har bestämt mig att innan 15 maj ska våran balkong vara sommarredo. Dvs alla planer jag har för den ska vara genomförda då. Och jag har några planer! Som jag vill dela med mig utav.
 
 
1) Få det mysigt. Just nu har jag ett, förvisso superfint, marmorbord som är lite kalt, en soffa och två fåtöljer som kanske inte sänder den där extrema mysfeelingen som man kanske vill ha. Så mysfeelningen ska jag jobba på. Nya dynor, filtar, kuddar osv. 
 
 
2) Odla kryddor!
Jag kan köpa någon form utav kruka så jag kan börja odla lite dill, persilja och mer. Funderar på att köpa en till sådan där avlång kruka som man hänger på balkongräcket. I en sådan måste jag kunna odla många olika kryddor. Får överlägga med plantexperterna aka mamma och pappa vad dem tror skulle funka bäst.
 
 
3) Köpa en infravärmare! Det har jag i och för sig redan gjort hehe. Då kan man sitta där mycket längre in på nätterna utan att frysa och kanske enda in i oktober. Plus det blir lite mysigt sken av en sådan. Ska sätta upp den till helgen har jag tänkt! Spännande! Finns på bygghemma bland annat för den som blev inspirerad.
4) Planerar att dränka min balkong i växter. Sist jag var på plantagen hade dem typ inte fått in någon uteväxt alls men nu till helgen hoppas jag dem har fyllt på lagret för jag vill handla växter till oändliget. På varenda litet hörn ska det vara en blomma. 
 
 
 
5)  Köpa en grill. Har jag också gjort redan. En så fin orange Lotus. Hoppas jag hinner få den innan helgen så vi kan grilla på lördag när det ska bli bra väder här i Stockholm. Allt man behöver i livet är en orange grill.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: