Svenskt tenn, skaldjursattack och juni!

Hej! Det var längesen. Närmare bestämt en vecka sedan. Längesen jag inte bloggade på en hel vecka. Men det var ju kortvecka förra veckan också gjorde jag en del saker också var jag trött också var det kallt också kom bara mitt liv emellan ni fattar.
 
Men nu är det en ny vecka! Och det är ju gött.
Men tänker innan vi går all in på vecka tjugofyra så kör vi en tillbakablick på helgen vecka tjugotre. 
 
I fredags var det ju klämdag. Men jag jobbade till cirka fyra kanske. Sedan gick jag på svenskt tenn och köpte en bricka. 
 
Också gick jag på Esplanad och köpte lite ett halvt kilo räkor från deras superfina charkdisk. Låter ju flådigt kan man tycka.
 
Men ibland blir det inte så flådigt. Skaldjur är ju lite läskigt så. Dem blir snabbt oätligt. Eller ja. Äter dem gör man ju. För man vet inte att dem är oätliga. Men dagen efter blev jag matförgiftat. Och då vet man att dem var oätliga. Dem gjorde attack mot min kropp och mage. Topp 1 jobbigaste dagen iår. Kan inte ens kolla på bilden. Tänk om jag aldrig kommer kunna äta skaldjur igen? 💔💔
 
Men runt tre-fyra blev jag piggare och åt lite försiktigt. Och det gick bra. Så det var ju skönt. 
 
Sedan kom Felicia över. Hade bestämt med henne sedan tidigare och ville inte avboka. Och det var ju bra att jag inte avbokade. För jag mådde ju bättre. Så vi tog fram våra franska alter egon och fixade lite chark och satte oss på balkongen med fransk rapp. 
 
Runt 00 drog Felicia hemåt och jag kände mig lite yr pga hungrig och ledsen mage. Men låg i soffan och somnade till 21 jump street som gick på tv4. 
 
Zzzzz
Zzzz
 
Första söndagen i juni! Sov länge. Vilket var bra. Mådde bra igen när jag vaknade och åkte på gärdet med Felix. Var så varmt och somrigt <3.
 
Blev hungriga. Gick in på Strandvägen 1 och fick ett mysigt bord inomhus.
Började med att äta olivbröd med olivolja med salt och peppar. Gillade dock inte olivera i brödet.
 
Och sedan fick jag min råbiff.
Gillar verkligen St1 råbiff, den är saftig och god. Drack en Cocacola till och tog en kopp kaffe efteråt. Två koppar kaffe kostade 84 kr. 84kr. Räknade ut att dem tjänar cirka 3000kr på ett kaffepaket. 
 
Sen åkte vi på Djurgården med vovvarna. Träffade en vit beagle och Tigge satt i knäet. Felix gillar nog inte denna bild på sig själv så mycket (är det elakt att anta det? lol) men tyckte tigge var världens sötaste så ville lägga upp. Min björn 💚💚💚💚
 
Sen åkte vi hem och kollade på några avsnitt av Finaste Familjen. Så så bra. 
Och det var den helgen! 🤙



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: