RECEPT! Pasta med tomatsĂ„s och k*ttbullar 💖

En matrÀtt som Àr enkel och som man kan göra oavsett om man Àter kött eller inte Àr middagen jag gjorde igÄr. NÀmligen pasta med tomatsÄs och k*ttbullar! 
 
K*ttbullarna gjorde jag av anammas formbara fÀrs och som tomatsÄs hade jag nÄgon Italiensk krossade tomater. Ej den som Àr pÄ bild nedan men den Àr sÀkert ocksÄ god.
 
 
Börja med att tina fÀrsen (den Àr fryst). Under tiden fÀrsen tinar kan du steka pÄ lite gullök och vitlök lite lÀtt, sedan tillsÀtta krossade tomaterna + tomatpuré. Salta och peppra. LÄt stÄ och puttra pÄ lÄg fÀrme. SÄsen ska inte vara sÄ vattnig, sÄ ju lÀngre du lÄter den puttra desto mindre vattnig blir den.
 
NÀr fÀrsen Àr tinad kan man ha i lite vad man vill - jag hade i grÀslök, salt och peppar och sedan formade jag smÄ bollar av fÀrsen. FÀrsen Àr ganska smakrik i sig sÄ egentligen behöver man inte jÀttemycket kryddor faktiskt. Men grÀslök var gott!  
 
Koka upp din favoritspaghetti och sedan Àr det bara och steka pÄ k*ttbullarna. Dem Àr omöjliga att rasa samman sÄ det Àr bara att steka pÄ, sÄ dem fÄr fÀrg och ser goda ut.
 
 
Det var den dÀr burken till vÀnster med krossade tomater jag hade. Mutti Polpa. Kostade typ 12kr pÄ Ica. Den var god. GÄr ju att göra sjÀlv ocksÄ men det tog för lÄng tid för mig.
 
  NÀr man gör italiensk mat mÄste ju köket gÄ i samma anda. SÄ köp dig en röd/vit-rutig duk innan du gör denna middagen!
   Haha skoja. Jag hade lagom nog lagt ut denna duk hÀr, dock inte tack vare middagen. HÀr kan du köpa samma duk om du vill. Köket blev vÀldigt matvÀnligt och trevligt tack vare denna duken.
 
Blanda spaghettin med tomatsÄsen. Ha i en eller tvÄ nÀvar bladspenat. Rör om och lÄt stÄ pÄ lÄg vÀrme en stund.
Sedan servera pÄ tallrik med k*ttbullarna och massor av parmesan!
 
VarsĂ„god. Bjud dig sjĂ€lv och nĂ„gon du tycker om! 💖💖💖💖



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Â