Vecka 44 på året

Händelserik vecka kan man säga.
 
Sa till Felix igår
"Jag brukar alltid vara glad och inte ha särskilt mycket ångest. Men idag när jag vaknade så kände jag mig inte glad och hade massor av ångest."
 
I måndags när jag kom hem från jobbet så hade jag köpt skagenröra och cola zero och skulle äta skagenröra på rostat fullkornsbröd, dricka cola zero och kolla på paradise hotel.
   Blev inte riktigt så.
   
Sköljde ur en skål och skulle ställa den i diskmaskinen och när jag slår av kranen så började det spruta kokhett vatten ur ett rör i skåpet under. Kunde ej se vart det sprutade från men väldigt snabbt blev hela golvet täckt av varmt vatten och jag fick sådan sjuk panik. Ni vet när man inte ens kommer på koden till sin egen telefon, koden som man slagit cirka 50 gånger varje dag i 5 år.
 
Ringde alla jag kände som jag trodde skulle kunna hjälpa mig, men ingen kunde riktigt hjälpa mig. Vattnet fortsatte spruta rakt ut och vid detta tillfälle hade vi säkert ett par hundra liter i huset,
Så det hela slutade med att jag fick ringa 112. Efter ca 10 minuter kom två brannbilar med blåljus och syrener. Alla på gatan kollade på mig.
  Att nämna är att Felix satt på ett tåg hem från hudik. Så jag var ensam hemma med Thiago.
  Förutom dem där fyra brandmännen då som kom. 🙂 
 
Vi bor på tredje våningen och efter ett tag knackar grannen på som bor på bottenvåningen och säger att det rinner vatten från hennes tak. Så vattnet hade tagit sig genom alla våningar. 
 
Brandmännen fick iallafall stopp på vattnet och torkade upp allt vattten som låg över hela vårat golv med alla handdukar och filtar vi ägde. Det var så mycket vatten att jag tänkte offra min senapsgula pläd från Bohem som kostade 3 papp. Men gav dem en gardin istället. Glad för det nu i efterhand. Om man nu kan vara glad?
 
Hur som har vi nu förmodligen en vattenskada i vårat lägenhetshus.
Så enligt en samordnare, som kom till oss senare samma kväll, kommer dem förmodligen vara tvugna att riva vårat kök samt byta golv i våran lägenhet + alla andras golv i huset. Hur hanterar man sådant här?
 
Samma kväll kom även en rörmokare som fixade rören så vi fick vatten igen. Samt en till man med en stor maskin, som låter som ett stridsflygplan, som nu står i vårat kök som ska dra åt sig av det överflödiga vattnet under vårat golv. Den där jävla maskinen håller oss vakna om nätterna.
 
Vet inte riktigt hur jag ska palla detta. Men det går väl. Fick ha mitt nya älskade världsbästa kök i ett halvår iallafall. Kommer gråta om jag kommer hem en dag och dem har rivit det.
 
Okej, vi avslutar inlägget med en gullig sak.
Thiago tyckte det var väldigt roligt med alla okända män som kom och hälsade på oss den kvällen. Han sprang fram och skulle hälsa på alla. 💘
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: